גז טבעי וחיפושי גז

גז טבעי וחיפושי גז – קידוחים ששווים זהב

גז טבעי וחיפושי גז

גז טבעי הוא דלק מאובן, המכיל בעיקר את גז המתאן, יחד עם סוגי גזים בכמויות קטנות יותר. מדובר במשאב טבע שנחשב למצרך נדיר וחיוני במיוחד. הגז הטבעי נוצר באופן דומה למדי להיווצרות הנפט, בתהליכים של התפרקות יצורים אורגניים הנמצאים במים כצמחים ובעלי חיים, ולכן לרוב ניתן למצוא גז טבעי בסמוך לריכוזי נפט גדולים. גז טבעי נחשב לאחד ממקורות האנרגיה הבולטים והמובילים בעולם, כאשר תחנות כוח ומפעלי תעשייה רבים עושים בו שימוש. בעולם ישנו קונצנזוס רחב לגבי היתרונות שמציע גז טבעי וחיפושי גז, שבאמצעות קידוחים הופכים נפוצים יותר ויותר.

הדרכים למציאת גז טבעי וחיפושי גז טבעי

מציאת גז טבעי היא עסק לא פשוט כלל. כדי שישתמר הגז צריכים להיווצר מתחת לפני הים תנאי שטח אופטימליים: רק סוג מסוים של סלעים, הממתינים בטמפרטורה מדויקת מתחת לשכבת סלעים עליונה יותר, מאפשרים מצב בו "נלכדת" שכבה של גז טבעי מתחת לפני הים. בכדי למצוא את הגז הזה יש לחקור את שטחים ימיים רבים, ולזהות בדיוק את הנקודות בהן הוא נלכד, בטרם מתחילים בקידוח. ועדיין, גם תחקיר מעמיק ומקיף אינו יכול לנבא הימצאות גז, אלא רק היתכנות. זו הסיבה שלמעלה ממחצית הקידוחים אינם מניבים פרי. למרות זאת, כאשר הקידוחים מניבים פירות הם יכולים להספיק למשך זמן רב מאד.

ממציאת הגז ועד לשימוש בו

ברגע שנמצא גז, כיאה למשאב טבע, הוא מסופק למדינה. לאחר הקידוחים הגז נשאב כלפי מעלה תוך שהוא עובר מראש הבאר, דרך צנרת, אל מתקן הטיפול, שם הוא מסונן משיירים שהתלוו אליו. הגז אמנם עובר דרך מערכת החלוקה הארצית, אך חלקו מועבר משם לרשת החלוקה האזורית וחלקו מועבר לאכסון. לאחר שהגז הטבעי מסופק לפי הצורך החזוי במשק הישראלי, נשארת כמות מספקת שאותה ניתן לייצא לשווקים נוספים. מדובר ברצון טבעי להרוויח מהגז שנמצא, במידה והכמות אכן מאפשרת זאת, שכן בעזרתה ניתן לכסות את הוצאות העבודה וחיפושי אתרי הקידוח המתאים.

שימוש בגז טבעי

ברגע שהגז הטבעי מועבר לשימוש של המשק, ישנן מספר דרכי שימוש אפשריות בו. קודם כל, גז טבעי משמש לרוב כמקור אנרגיה בתחנות כוח, כיוון שהוא נחשב ליעיל ונקי במיוחד. בנוסף, נהוג להשתמש בגז טבעי בתעשיות הכימיה, במפעלי מתכת ונייר, במתקני התפלה ובמפעלים תעשייתיים נוספים. הגז משמש גם בתי עסק קטנים ואפילו לצריכה ביתית: לחימום ולבישול. זו הסיבה שקידוחי גז טבעי וחיפושי גז הפכו לעניין כה שגרתי.

ספקים בתחום אנרגיה מתחדשת ובנייה ירוקה

KTE Co. Ltd - ד"ר כץ טכנולוגיות ועסקים
חברת KTE, בהנהלתו של דר' גיל כץ, מומחים בתחום הסביבה והתעשייה. החברה מציעה ללקוחותיה קשת רחבה של שירותים, החל מייעוץ סביבתי ותהליכי ועד לתכנון והקמה של מתקני ותהליכי שיקום וטיפול בזיהומי קרקע, אוויר ומים והכל תחת קורת גג אחת.
המגנים 53, חיפה 3326518
072-3355089
04-8553343
Eco Traders
אקוטריידרס פעילה משנת 2003 והינה חברה מובילה לייעוץ וניהול פרויקטים בתחומי הסביבה והאנרגייה. לחברה פעילות עם מגוון רחב של גופים במגזר העיסקי והציבורי.
יצחק שדה 28, ת.ד. 52016, תל אביב 6721204
072-3263768
03-5616224
מיזוגים ורכישות - איתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג
חברת iGlazer עוסקת גם באיתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג/ שיתוף פעולה אחר וזאת בעקבות היכרות רבת השנים (30 שנים)והאמון שנרכש עם אותם אלפי עסקים בענפים השונים בתעשייה.
ת.ד. 1030 ,רעננה 4311001
072-3712463
054-4550557