נורות לד התאורה המתפתחת

נורות לד – השלב האחרון באבולוציית התאורה המתפתחת

נורות לד התאורה המתפתחת

נורות לד הן מקור תאורה המשמשים כהתקן מוליך למחצה, ומהווים מקור אור אפקטיבי. בשונה מנורות הליבון שקדמו להן, נורות הלד אינן זקוקות לחוט להט, מכיוון שהאור שהן מפיקות נפלט כתוצאה מזרימת חשמל בתוכן. בהיעדר חוט הלהט, תוחלת החיים של נורות הלד ארוכה עשרות מונים מנורה סטנדרטית, עוצמת האור שלהן גבוהה פי עשרה וצריכת החשמל שלהן היא עשירית מזו של נורות הליבון. בזכות כל אלו מדובר בנורות חזקות ועמידות, הנחשבות ל"ירוקות".

שימושים עיקריים של נורות לד

נורות הלד מתאפיינות כיום בשני סוגי שימושים עיקריים ונפרדים זה מזה: הארה ואינדיקציה.

  • הארה – מתייחסת לשימוש בתאורת לד כאמצעי תאורה המקביל לאלו של תאורת הליבון, המופקת מהנורות הסטנדרטיות, והניאון. בהתאם לכך הספק החשמל של נורות הארה הוא גבוה יותר ועוצמת האור המופקת ממנו גבוהה.
  • אינדיקציה – מתייחסת לשימוש בתאורת לד כחלק מהתקנים וגופי אלקטרוניים, כאשר הן משמשות בעיקר עבור תצוגה וחיווי. בהתאם לסוג שימוש זה, נורות אינדיקציה הן זולות הרבה יותר מנורות ההארה.

נהוג להתאים את הנורות לסביבת העבודה בהתאם לשימושים השונים, ולבחון היטב את הצרכים בטרם קניית הנורה, כדי לוודא שעמידות הנורה ויכולת תפוקת התאורה שלה אכן תעמודנה בציפיות.

עמידות ויעילות של נורות לד

נורות הלד נחשבות, כאמור, לעמידות וליעילות יותר מנורות ליבון בעלות חוט הלהט. מעבר לעוצמת האור הגבוהה שלהן, נורות הלד יכולות להחזיק מעמד למעלה מ- 10 שנים, מספר שאמצעי תאורה אחרים כלל לא מתקרבים אליו. למרות זאת, משך החיים של נורות אלו מושפע באופן לא מבוטל מהטמפרטורה, כאשר עודף חום עלול לגרום לקיצור משמעותי של אורך חיי הנורה. מכיוון שבמדינת ישראל החמה מדובר בחיסרון של ממש, ישנם התקנים איכותיים לתאורת לד שמטרתם לצמצם את החום באמצעות רכיב קירור ייעודי המותאם לכך.

תאורה חסכונית וירוקה

נורות לד נחשבות לחסכוניות במיוחד בזכות צריכת החשמל שלהן: עד כ- 15 ואט בלבד. כשמקבילים את זה לצריכת החשמל של מנורת ליבון סטנדרטית (כ- 50 ואט בממוצע), מתגלה פער עצום. החסכוניות הזו מהווה יתרון כפול, כיוון שמדובר גם בחיסכון כלכלי בהוצאות הנוגעות בחשמל, וגם בחיסכון סביבתי הנובע מצריכת אנרגיה מופחתת. היבט סביבתי נוסף של נורות לד הוא שהן מאירות באופן ממוקד, ולכן אינן מביאות לזיהום אוויר. כלל הסיבות הללו הפכו את תאורת הלד לפיתרון אידיאלי המשלב חיסכון כלכלי יחד עם אוריינטציה סביבתית וירוקה, שמהווה את השלב המתקדם ביותר של נורות התאורה.

ספקים בתחום אנרגיה מתחדשת ובנייה ירוקה

מיזוגים ורכישות - איתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג
חברת iGlazer עוסקת גם באיתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג/ שיתוף פעולה אחר וזאת בעקבות היכרות רבת השנים (30 שנים)והאמון שנרכש עם אותם אלפי עסקים בענפים השונים בתעשייה.
ת.ד. 1030 ,רעננה 4311001
072-3712463
054-4550557
א.א. מהנדסים - הנדסה סביבתית וחקלאית
א.א.מהנדסים מספקת שרותי יעוץ, תכנון, פיקוח הנדסי וקידום פרויקטים בתחומי הנדסה סביבתית וחקלאית.
ת.ד. 1360, קרית טבעון 36000
072-3263911
04-9930049
דרך ארץ הנדסה בע"מ
אנו בחברת דרך ארץ הנדסה נותנים ליווי מלא החל משלב התכנון הראשוני דרך תכנון מפורט, קבלת היתר בניה, קבלת טופס 4 ועד שלב המסירה בבנייה רוויה ופרטית
הרוקמים 26, מרכז עזריאלי חולון
072-3355000
054-5695559