פלסטיק – טכנולוגיות ייצור

פלסטיק – טכנולוגיות ייצור מתקדמות

פלסטיק – טכנולוגיות ייצור

פלסטיק הינו אחד מחומרי הגלם הבסיסיים ביותר שקיימים כיום בהישג ידינו, והוא מהווה נדבך חשוב בקרב רוב (אם לא כל) ענפי התעשייה השונים. כתוצאה מכך, ישנם אינספור שימושים וטכנולוגיות לכל מוצרי הפלסטיק המשמשים לתעשייה, וברזולוציה גבוהה יותר: פלסטיק – טכנולוגיות ייצור רבות ומגוונות.

אקסטרוזיה (שיחול)

אקסטרוזיה הינה שיטת הייצור הנפוצה ביותר בתעשיות הפלסטיק, על מגוון מוצריהן הרחב. בשיטה זו, חומר הגלם הפלסטי מקבל הומוגיניזתיה, והוא הופך לאחיד באמצעות תהליך שדומה להזרקה. בתהליך זה, חומר הגלם מגיע ממיכל הזנה לצילנדר אשר מותך בתוכו בכמה שלבים. השלבים הקריטיים בתהליך השיחול הם:

  • אחידות בערבוב חומר הגלם.
  • פרופיל חימום ההתך וקצב זרימה מדויק של חומר הגלם אל הצילינדר.
  • תכנון טוב של הפיה ממנה חומר הגלם יוצא.
  • בקרה ופיקוח על מנגנון הקירור שחייב להיות אפקטיבי, וכן גם במסועים.

הזרקה

זוהי שיטת ייצור הנעשית על ידי הזרקת חומר הגלם אל תוך תבנית. בתהליך זה החומר מתקבע אל תוך התבנית, ומשם הוא יוצא ומקבל את צורתו הסופית (אלא אם ישנו צורך בגימורים נוספים). שיטה זו פשוטה יחסית, והיא מאפשרת ייצור במהירות ובאיכות גבוהה. השימושים הנפוצים ביותר לשיטת עיבוד פלסטיק זו הן בתעשיות כמו ייצור צעצועים, פקקים, חלקי מכוניות, או חלקים תבניתיים ופשוטים שיכולים להיעשות על ידי הטבעות חומרי גלם בתבניות ייעודיות.

ניפוח

שיטה זו כוללת בתוכה אפשרויות רבות של פלסטיק – טכנולוגיות ייצור ועיבודים שונים של מוצרים. מוצרים אשר מעוצבים בצורה בה ישנו חלל פנימי למשל, יהיו מעובדים בשיטה זו, מכיוון שהיא הופכת את ייצורם לנוח ופשוט יחסית לאפשרויות של טכנולוגיות ייצור אחרות. גם בתוך טכנולוגית ייצור זו, ישנן שלוש פעולות אפשריות:

  • מתיחה וניפוח בתבנית – זהו תהליך שמצריך מעט מורכבות, מכיוון שהוא דורש תיאום גבוה בין הפרמטרים השונים בעת תהליך הניפוח. תהליך זה מתאים לחומרים כמו פוליפורפילן ופוליאתלן.
  • שיחול וניפוח בתבנית – תהליך זה בדרך כלל יהיה מיועד למיכלים או לג'ריקנים גדולים.
  • הזרקה וניפוח בתבנית – תהליך זה יופעל לרוב במוצרים שיש בהם בעיה טכנית בעת השיחול והניפוח בתבנית.

פלסטיק – טכנולוגיות ייצור מתקדמות

כיום ישנן כמה שיטות חדשות שאפשר לפנות אליהן בתחום של פלסטיק – טכנולוגיות ייצור מתקדמות ומשמעותיות עבור המפעל. בין אם תבחרו בשיחול, בין בהזרקה, בין בניפוח ובין אם תפנו לכיוון מרחיק הלכת של הדפסת פלסטיק תלת ממדית – זכרו שכדאי להתעדכן בנעשה בכל אחד מהתחומים, כדי להבטיח שהעבודה במפעלכם תישאר עדכנית ורלוונטית.

ספקים בתחום פלסטיק

ד. טכנו מבלט בע"מ
ד. טכנו מבלט בע"מ הינה חברה למבלטנות העוסקת בתכנון וייצור מבלטים. החברה מספקת שירותי הטבעה במכבש עבור תעשיות המתכת והפלסטיק.
ת.ד. 13310, א.ת. צפוני יבנה
072-3263736
08-9422085
אוגדן עמנואל בע"מ
אוגדן עמנואל מספקת פתרונות הנדסיים מקיפים עבור תעשיות הפלסטיק, אריזה, כימיקלים, דפוס, כבלים ותעשיות המזון. אוגדן עמנואל הוא הספק המוביל בישראל למערכות מיכון תעשייתי.
הסדנא 4, פתח תקווה 49130
072-3263744
03-5608233
Planet Far East
Planet Far East - מהווה גשר עסקי בין סין לישראל. אנו מביאים ניסיון מצטבר של עשרות שנים עם צוות מיומן ועתיר ניסיון ופעילות עסקית בסין.
ת.ד. 184, אמונים
072-3263927