ייצור פלסטיק לפי מוצרים

ייצור פלסטיק לפי מוצרים – תתרגלו לחשוב בתלת מימד

ייצור פלסטיק לפי מוצרים

עולם הפלסטיק הוא עצום. כמעט ואין אדם בעולם שלא נתקל בפלסטיק במהלך חייו, ומיליארדי אנשים עושים בו שימוש על בסיס יומיומי. מדובר בחומר שעשה מהפכה בעולם, והוא לא מפסיק להפתיע: הוא ממשיך ומתפתח, ובכל יום יש חידושים בתחום. הפלסטיק הוא חומר מענין מפני שהוא מלווה את כל תהליכי הייצור, והוא משמש גם למוצרים הקשורים לפנאי, וגם למוצרים מעולם העבודה ואפילו מעולם התעשייה. המרכיב הגאוני בחומר זה הוא שניתן לבצע ייצור פלסטיק לפי מוצרים, ולא ההיפך: להתאים את המוצר הסופי לפי אילוצי חומר הגלם. עובדה זו מאפשרת משחק רב מאד עם החומרים, כך שלמעשה מדובר באינספור סוגים של פלסטיק.

ייצור פלסטיק לפי מוצרים בעולם האריזה

אחת הדוגמאות הקלאסיות והחשובות של ייצור פלסטיק לפי מוצרים בתעשייה, באה לידי ביטוי בעולם האריזה. מפעלים, חברות ועסקים רבים מאד זקוקים לאריזות, ועל כן יש להתאים את הפלסטיק לדרישות האריזה: יש שיעדיפו עמידות ברמה גבוהה מאד (המתבטאת בעובי העטיפה ובהרכב החומרים), ויש שיעדיפו אריזה עמידה פחות בפני מכות, אבל אטומה לחלוטין לנוזלים. פתרונות האריזה הם מגוונים מאד, ובהתאמה גם סוגי הפלסטיק.

ייצור פלסטיק בעולם העבודה

גם את עולם העבודה ניתן לחלק לאינספור תתי כותרות, כאשר בין הבולטים מתחום הפלסטיק כאן ניתן למנות את הצנרת, החבקים, חומר ה- PVC ומשטחי העבודה. זוהי כמובן רשימה חלקית מאד, אך גם כאן ניתן לראות את המגוון העצום ואת הדרישות המשתנות בין מוצר למוצר. כמו כן, ישנה חשיבות לייעוד העבודה. למשל – ישנם צינורות פלסטיק המיועדים לביוב וצרכיהם מותאמים לכך, ולעומת זאת ישנם צינורות פלסטיק המיועדים להשקיית צמחים זעירים המוטמעים באדמה, וצרכיהם משתנים בהתאם.

הדפסת פלסטיק

ההדפסה התלת ממדית היא המילה האחרונה בעולם חומרי הגלם, והיא הדור הבא של ייצור הפלסטיק: בעתיד הלא-רחוק, ניתן יהיה להדפיס פלסטיק לפי איכויות ותכונות שונות, בהתאם לדרישות המוצר. הדפסת פלסטיק כבר קיימת בארץ ובעולם, אך עדיין מדובר בתחום מתפתח, וככל שיגבר הביקוש, כך יגברו האפשרויות שטכניקה זו תוכל לעמוד בהן. שיטה זו באה להחליף שיטות מסורתיות שדרשו מאמץ ומשאבים רבים, והיא תעשה את העבודה בעלות מינימלית (אם כי עלות המדפסת כרוכה בהוצאה חד פעמית גדולה יחסית), בזמן קצר ובפשטות רבה.

ספקים בתחום פלסטיק

גרינאל אקולוגיה - פתרונות איכות סביבה בע"מ
גרינאל אקולוגיה פתרונות איכות סביבה בע"מ עוסקת במתן שירותים מתקדמים ויחודיים לצד פרויקטים לאומיים בתחום איכות הסביבה בישראל
השוהם 9, א.ת ברקן
072-3357922
03-9381430
א.א. נייגר יעוץ וציוד לתעשייה בע"מ
א.א. נייגר מתמחה במתן פתרונות טכנולוגיים מקיפים ומתקדמים לתעשיה, כולל תעשיות הפלסטיק, המיחזור, המתכת, האריזה ועוד. לחברה ידע, ניסיון ומוניטין.
ת.ד. 35, מושב עין איילה 30825
072-3712410
04-6291860
א.י. אנגלנדר (1980) בע"מ
הרכב 13, תל אביב 67771
072-3357741
072-3712463