חיתוך בלייזר בפיתוח רפואי

המגזר הרפואי הוא אחד מהמגזרים החשובים והחיוניים בעולם, העומדים בחזית הקידמה הטכנולוגית בכל הקשור לציוד ומיכשור רפואי מציל חיים. היכולת להציג מוצרים חדשניים באופן שוטף ובקצב גבוה, תלויה באופן ישיר ביכולות הטכנולוגיות העומדות לרשותם של המהנדסים ומפתחי המוצרים והיכולת לאמץ בצורה מהירה טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך. השימוש בטכנולוגיות חדישות מביאה, בהכרח, לחשיבה חדשנית בשלבי הפיתוח, ביצור ובהפקה של מוצרים חדשים – כאלו שלא יכלו להתקיים בשימוש בטכנולוגיות ישנות.

אספקט נוסף חשוב בתחום זה הוא הצורך לייצר מוצרים באיכות מעולה ובאמינות גבוהה הן בשלב הפיתוח ויצור אב הטיפוס והן בשלב הפקת המוצר הסופי. טכנולוגית הלייזר היא סוג של טכנולוגיה חדשה הממשיכה להתפתח ולהציג אפשרויות נוספות לעיבוד של חומרים שונים.

קרן הלייזר ככלי עבודה

שימוש בלייזר אמנם מוכר בעולם הרפואי בטיפולים ובניתוחים בהם משתמשים בלייזר לצריבה וחריכה של רקמות חיות, אך אספקט נוסף בו משמשת הטכנולוגיה היא בפיתוח ויצור של כלים ומכשירים המשמשים בתחום הרפואה. מיכשור רפואי יכול לכלול כלי עבודה וציוד לשימושים לא פולשניים, כמו: כלים לשימוש בסביבה הכירורגית,מערכות רובוטיות לשימוש בחדרי ניתוח, אמצעי דפינה וקיבוע למיכשור רפואי ומערכות אופטיות ומיקרוסקופים לשימוש המנתח. במיכשור זה ניתן למצוא רכיבים רבים המיוצרים בחיתוך בלייזר בחלקי מתכת, חלקי פלסטיק חתוכים בלייזר או אטמים מסיליקון.

אספקט אחר לשימוש בטכנולוגייה נמצא גם במוצרים וכלים המשמשים בטיפולים פולשניים או לצרכי השתלה בגוף האדם. החומרים המשמשים במוצרים אלה הם חומרים מיוחדים המותאמים לשימוש תוך גופני. המוצרים הנחתכים בלייזר צריכים להתקבל מדוייקים, נקיים ובעלי גימור סופי. בין המוצרים לשימוש פולשני ניתן למצוא:סטנטים, שתלים, כלים כירורגיים וכדומה.

חיתוך בלייזר היא טכנולוגייה מדוייקת מאוד ותהליכים מבוססי לייזר בתחום הפיתוח הרפואי הופכים נפוצים יותר ויותר. במקביל, מוצרים רבים בתחום זה הופכים קטנים יותר ויותר והיכולות הקיימות רק משתפרות עם הזמן ומאפשרות להגיע לקווי חיתוך מפורטים ועדינים יותר עם פחות השפעות לוואי (כמו עיוותים ומאמצים נסתרים במוצר).

חיתוך בלייזר בשירות ההנדסה

יצור חלקים בלייזר הוא תהליך דיגיטלי המאפשר הפקה של החלק עפ"י קובץ שרטוט. הוא לא מצריך כלים נוספים או עלויות נוספות והוא מאפשר לייצר את אותו החלק או חלקים שונים בכל פעם מחדש. הוא מתאים מאוד הן ליצור יחידה בודדת כדגם או אב טיפוס והן ביצור סדרתי, אם כחלק שחוזר על עצמו או חלקים שונים בסדרה.מגוון החומרים שניתן לעבד בלייזר הוא גדול וכולל: מתכות (ברזל, נירוסטה, אלומיניום, טיטניום, נחושת, פליז ועוד) ופלסטיק הנדסי כמו דלרין (POM), פוליפרופילן (PP), אקריל (PMMA), ואחרים כמו ABS, PET. כמו כן, ניתן גם לחתוך באופן מדוייק בדים טכניים סינטטים ובדים טבעיים לשימוש פולשני או אחר, וכן חיתוך של יריעות סיליקון (למבנה של אטמים או מבודדי חום/חשמל).

בלייזר ניתן לחתוך במגוון עוביים משתנה החל מעובי של מיקרונים בודדים ועד מספר מילימטרים.

השימוש בטכנולוגיה מאפשר גם ביצוע סימון בלייזר על חומרים ומוצרים שונים. ניתן לסמן מידע קבוע או מידע משתנה, ברקוד, לוגו או כיתוב בכל שפה. ניתן לסמן מספרים קטלוגיים, שם ומספר החלק ותאריך תוקף.

לקוחות הנהנים מהשירות מגיעים מחברות רפואיות, חברות ביו הנדסה וחברות היי טק המפתחות מוצרים לתחום הרפואי. הטכנולוגיה מקנה למפתחי המוצר דרכים לצימצום העלויות ולמציאת פתרונות ותהליכים מהירים, מדוייקים ואיכותיים יותר ויותר. הקטנת עלויות בשלב התכנון, הפיתוח ויצור הציוד והמיכשור, לרוב הופכים את המכשירים בסופו של דבר לזולים יותר ונגישים ליותר אנשים בעולם.

בתמונה: "חיתוך אטם סיליקון בלייזר”. חיתוך וצילום: לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך בלייזר.
כותב המאמר: רן מלמד, חברת לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך וסימון בלייזר.

 

עוד מאמרים בנושא זה

תכנון ג'יגים ותבניות
שבלונות בחיתוך לייזר
ריתוך והלחמה – מכונות, ציוד וחומרים
פלסטיקה הנדסית – חיתוך דלרין בלייזר
פלדת אל חלד
פיתוח אב טיפוס בלייזר
עיצוב תכשיטים
עיבוד שבבי – ייצור
סימון ברקוד בלייזר
סימון בלייזר על מתכות
מסור דיסק
יצור חלקים למודלים
ייצור דגמים מהיר
חריטה אוטומטית
חלקים לרובוטיקה בחיתוך לייזר
חיתוך שבלונות בלייזר
חיתוך לייזר בשירות העיצוב
חיתוך בלייזר
חיתוך אטמים בלייזר
חירור בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – פליז
חומרים לחיתוך בלייזר – פלדה פחמנית
חומרים לחיתוך בלייזר – נירוסטה
חומרים לחיתוך בלייזר – נייר וקרטון
חומרים לחיתוך בלייזר – בדים ועור
חומרים לחיתוך בלייזר – אלומיניום
חומרי גלם – חומרים
בקרת איכות – מכונות, כלים, ציוד ותוכנות
בחירת חומרים בתכנון אב טיפוס בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – סיליקון
חומרים לחיתוך בלייזר – חומרים מרוכבים
חיתוך בלייזר בפיתוח רפואי
חיתוך בלייזר בתחום האופנה
חיתוך משרביות בלייזר
חיתוך לייזר משולב לפי שטאנץ
פיתוח חלקי מכונות
קידוחים בחומרים קשים, שחיקה וקורוזיה ושואב חום למעגלים מודפסים
חיתוך בלייזר
ניקיון רבותי ניקיון
חלקי עיבוד שבבי לתעשיות שונות
פרופילי אלומיניום לתעשייה
גלגלים תעשייתים
אלקטרודות לריתוך
מגנטים לתעשיה
פלס בנאים מתכוונן
מקשרים / COUPLINGS
הסינים משתלטים על העולם. גם בכלי חיתוך!

ספקים בתחום מתכת

מ.אש מכניקה מדוייקת
מ.אש מכניקה מדויקת פועלת משנת 1987 ומעניקה שירותי ייצור, פיתוח, תכנון, שיווק וקבלנות משנה בתחומי הכרסום והחריטה המדויקת.
ברגמן צבי 13, א.ת. סגולה, פתח תקוה 49279
072-3355863
03-9300590
ורד ארוזיה (2002) בע"מ
ורד ארוזיה (2002) בע"מ מובילה בתחום שרותי עיבוד מתכת בשיטת האלקטרוארוזיה התחילה ובשרותי עיבוד שבבי משלימים.
ת.ד. 34124, גבעת שאול, ירושלים 91340
072-3355268
02-6536997
טכנולינק בע"מ
טכנולינק בע"מ מובילה בתחומה למעלה מ- 40 שנים באמצעים ובפתרונות למיחזור, מיון, קומפוסטציה ואנרגיה מתחדשת לכל סוגי הפסולות.
התרופה 6, א.ת. נתניה 4250477
072-3355452
050-2286308