חלקים לרובוטיקה בחיתוך לייזר

תחום מעניין ורחב בהנדסה הוא תחום הרובוטיקה הכולל תכנון של מערכות אוטומטיות בעלי חישה סביבתית המבצעים סדרת פעולות קבועה בסביבת עבודה דינמית.

בתחום זה מתחברים מספר גדול של ענפים הנדסים כמו: חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת מכונות, אופטיקה, מיחשוב ובקרה ותכנות על מנת לייצר מערכת המבצעת פעולות עפ"י נתוני סביבה ותוכנית עבודה מפורטת. אמצעי החישה המוטמעים במערכת הרובוטית מאפשרים קבלת מידע רב מהסביבה וחישה של פרמטרים כמו: אור, טמפרטורה, קול, מהירות, מיקום, לחץ ועוד. את הזרועות המכניות מניעים מנועים המופעלים ע"י מערכת הפיקוד ובהתאם למידע המגיע מהחיישנים השונים. המערכת המכנית ברובוט, לרוב, היא האלמנט המבצע פיזית את הפעולה המתבקשת והיא צריכה להתאים למגוון גדול של פעילויות, להיות קשיחה מספיק על מנת לא לקרוס, בנוייה מחומרים נכונים (קלה וחזקה), ועמידה במקרים קיצוניים של פגיעה או מכה (על אף חיישנים קיימים המונעים מקרה כזה).

חיתוך בלייזר לתחום הרובוטיקה

בעזרת חיתוך בלייזר ניתן להציע מגוון גדול של פתרונות לתחום הרובוטיקה, החל משלב הדגם הראשוני של מרכיבי הרובוט ועד יצור סדרתי של חלקים המשמשים במערכות המכניות של הרובוט או במערכות אחרות. אפשר לעצב תושבות למעגלים חשמליים מאקריל, יריעות בידוד מפוליאסטר, מגבילי תנועה מדלרין, דיסקיות חיכוך מטפלון, ועוד.

גלגלי שיניים מפליז

חיתוך בלייזר של גלגלי שיניים מפליז. ביצוע וצילום: לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך בלייזר"

מגוון החומרים הגדול אותו ניתן לחתוך בלייזר כולל: פלסטיקים טכניים, חומרים מרוכבים, סיליקונים וגומי, חומרים ספוגיים וכדומה, מאפשר פתרונות רבים.

להלן חלק מהחומרים ויכולות החיתוך שלהם:

פלסטיק – בחיתוך בלייזר ניתן לחתוך, בצורה מדויקת ובגימור נקי, לוחות של פוליפרופילן, אקריל/פרספקס, דלרין, ABS, PET ופולימרים אחרים. חלקים אלה יכולים לשמש כחלקים בזרוע המונעת של הרובוט, בגלגלי שיניים המעבירים תנועה, בכיסויים למעטפת הרובוט ולהגנה על חלקי מערכת פנימיים ובכיסוי חיווט מפני נזק.
סיליקון – חומר בעל גמישות גדולה ובעל מקדם חיכוך גבוה. משמש הן לאחיזה טובה יותר של חלקים ומיושם באצבעות האחיזה של הרובוט ובאזורים בהם צריך למנוע החלקה. ניתן לחתוך בלייזר סיליקון בעוביים שונים, בכל צורה עפי שרטוט טכני ובדיוק גבוה. ניתן גם לצרוב על יריעות סיליקון (מתקבל כהטבעה) על מנת להטביע מרקם אחיזה או לסמן לוגו/ מספר סידורי.
מתכת – מתכות שמתאימות ביותר לענף הרובוטיקה הן ברזל (עם ציפויים מתאימים) אלומיניום ונירוסטה המתאפיינות בחוזק גבוה, עמידות ומוליכות חשמלית טובה. חיתוך בלייזר מאפשר לייצר חלקים בהתאמה אישית כמו: זרועות, גלגלי שיניים, כיסויי הגנה, לוחות בקרה ועוד.
עץ – חומר זול וחזק המשמש בעיקר להפקת דגמים ראשוניים או סופיים בצורה קלה ומהירה. ניתן לחתוך כל צורה ובמגוון עוביים וסוגי עץ שונים כמו: גלגלי הנעה, חלקי מפרק, דיסקיות ושימסים. עץ הוא חומר שניתן לצבוע וכן ניתן לחרוט עליו בעזרת הלייזר.
מדבקות – חיתוך מדבקות בלייזר מאפשר הפקת מדבקות צורניות צבעוניות או מודפסות בכל צורה ובגדלים שונים. מדברות מנייר או מפוליאסטר המשמשות לסימון, מיתוג, חיפוי של כיסויים ועוד.
סימון בלייזר – סימון בלייזר על חלקים מאפשר איתור וזיהוי חלקים בצורה מהירה בהרכבת הרובוט ושמירה על תיעוד החלק לאחר ההרכבה.

ניתן לחרוט מידע משתנה כמו שם, מק"ט, תאריך יצור, לוגו, שם החברה המייצרת, ברקוד וכדומה. החריטה על החלקים מייצרת סימון עמיד שלא דוהה או נמחק עם הזמן.

 

בתמונה: "חיתוך גלגלי שיניים מדלרין.  עיצוב וצילום: לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך בלייזר"

עוד מאמרים בנושא זה

תכנון ג'יגים ותבניות
שבלונות בחיתוך לייזר
ריתוך והלחמה – מכונות, ציוד וחומרים
פלסטיקה הנדסית – חיתוך דלרין בלייזר
פלדת אל חלד
פיתוח אב טיפוס בלייזר
עיצוב תכשיטים
עיבוד שבבי – ייצור
סימון ברקוד בלייזר
סימון בלייזר על מתכות
מסור דיסק
יצור חלקים למודלים
ייצור דגמים מהיר
חריטה אוטומטית
חלקים לרובוטיקה בחיתוך לייזר
חיתוך שבלונות בלייזר
חיתוך לייזר בשירות העיצוב
חיתוך בלייזר
חיתוך אטמים בלייזר
חירור בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – פליז
חומרים לחיתוך בלייזר – פלדה פחמנית
חומרים לחיתוך בלייזר – נירוסטה
חומרים לחיתוך בלייזר – נייר וקרטון
חומרים לחיתוך בלייזר – בדים ועור
חומרים לחיתוך בלייזר – אלומיניום
חומרי גלם – חומרים
בקרת איכות – מכונות, כלים, ציוד ותוכנות
בחירת חומרים בתכנון אב טיפוס בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – סיליקון
חומרים לחיתוך בלייזר – חומרים מרוכבים
חיתוך בלייזר בפיתוח רפואי
חיתוך בלייזר בתחום האופנה
חיתוך משרביות בלייזר
חיתוך לייזר משולב לפי שטאנץ
פיתוח חלקי מכונות
קידוחים בחומרים קשים, שחיקה וקורוזיה ושואב חום למעגלים מודפסים
חיתוך בלייזר
ניקיון רבותי ניקיון
חלקי עיבוד שבבי לתעשיות שונות
פרופילי אלומיניום לתעשייה
גלגלים תעשייתים
אלקטרודות לריתוך
מגנטים לתעשיה
פלס בנאים מתכוונן
מקשרים / COUPLINGS
הסינים משתלטים על העולם. גם בכלי חיתוך!

ספקים בתחום מתכת

ו.ל.ם תעשיות בע"מ
ו.ל.ם תעשיות בע"מ מתמחים בעיבוד פח הכולל: חיתוך גיליוטינה לכל סוגי המתכות פח שחור, פח מגלוון, אלומיניום, נירוסטה ועוד.
הסתת 14, חולון 5885530
072-3355226
03-5618802
רנישו (ישראל) בע"מ RENISHAW
רנישו ישראל בע"מ הינה חברה-בת של חברת רנישו אנגליה, אשר עיקר עיסוקה הינו במדידות, בקרת הינע, ספקטרוסקופיה ועיבוד שבבי מדויק, ובניית מכונות הדפסה בתלת מימד.
ת.ד. 4, יוקנעם עילית 2069200
072-3357144
04-9536595
ק.נ.ש. עדי גורן
ק.נ.ש. עדי גורן בע"מ מספקת פתרונות, שרותי אחזקה ותיקון למכונות תעשייתיות בתחומי הפלסטיקה, מכניקה עדינה וכבדה, גומי, מתכות ואל מתכות
ת.ד. 1010, פרדסיה 4281500
072-3356922
054-4493560