סימון בלייזר על מתכות

לא פעם נדרש הצורך לסמן או לחרוט על מוצרי מתכת או חלקי מתכת בצורה מדוייקת, מהירה ובלתי ניתנת למחיקה. במקרים רבים, שימוש בטכנולוגיית הלייזר זהו הפתרון המתאים והנכון למגוון גדול של מתכות. סימון לייזר על מתכת הופך נפוץ הן בתעשייה והן בשוק הפרטי. סימון בלייזר (לעיתים נקרא חריטה בלייזר על מתכת) משמש לסמן חלקים במידע אחיד או משתנה ולאפשר זיהוי מהיר שלהם. הסימון יכול להיות תמונה, גרפיקה ווקטורית, ברקוד או מידע טקסטואלי. הוא יכול להופיע גם לצרכי עיצוב כמו הוספת מרקמים על פני שטח, חיספוס, שינוי גוון או פגיעה בצבע ועוד.

להלן דוגמא למספר מתכות נפוצות בהן נהוג לבצע סימון בלייזר:

סימון אלומיניום בלייזר

אלומיניום היא מתכת קלת משקל בעלת גוון כסוף מט טבעי. בטכנולוגיה ניתן הן לחתוך בלייזר את החלק המבוקש (החיתוך מתבצע עפ"י קובץ מחשב) והן לבצע חריטה בלייזר על פני השטח של החלק. החריטה מאפשרת סימון בגוון לבן או שחור בהתאם להגדרות החריטה ובהתאם לגימור החלק (ציפוי או צבע). הסימון מתקבל ברזולוציה גבוהה ובניראות טובה מאוד.

באלומיניום בגימור אנודייז (אלגון) הלייזר חודר אל פני השטח לעומק של מיקרונים בודדים, פוגע בשכבת הצבע בציפוי וחושף את שכבת ההגנה. תהליך האנודייז מאפשר לצפות אלומיניום במגוון צבעים.

שימושים נפוצים: הוספת לוגו או מידע שיווקי על מוצרי אלומיניום, מחזיקי מפתחות ממותגים, מוצרים לקידום מכירות, תגיות ודיסקיות זיהוי, חלקי מכונות פרונטליים, פרטים מעוצבים לדקורציה, פרטי אומנות.

סימון נירוסטה בלייזר

פלדת אל חלד, או פלדה בלתי מחלידה (פלב"מ, נירוסטה) היא סגסוגת המורכבת מברזל וכרום, בעלת גוון כסוף ובגימור משתנה – מבריק, מט, מלוטש, חלק או מחוספס.

גם נירוסטה ניתן לחתוך בלייזר בצורה מהירה ואיכותית ובהתאם לקובץ שרטוט ממוחשב. החיתוך נעשה בסיוע גז מלווה המאפשר פני שטח נקיים בחתך. החיתוך בלייזר מאפשר  לחתוך פרטים קטנים וגרפיקות מפורטות.

סימון בלייזר של נירוסטה נעשה על פני השטח של החלק, הסימון מתקבל בגוון שחור עד אפור, הגימור נראה יפה ועמיד גם לאורך זמן רב ובתנאי פנים או חוץ.

שימושים נפוצים: סימון חלקים לצרכי זיהוי, סימון ברקוד על מוצרים מנירוסטה לתחום הרפואי, סימון חלקים דקורטיביים, סימון שיווקי לכלי אוכל ומוצרי מטבח.

סימון פליז בלייזר

פליז (brass) היא סגסוגת המורכבת מנחושת ואבץ, בעלת גוון זהוב המשמשת בתחום התכשיטנות, עיצוב פנים, ריהוט, אביזרי קישוט ועוד. בדומה לנירוסטה ואלומיניום, פליז נחתך בלייזר בצורה טובה ומדוייקת, ניתן להגיע לפרטים מדוייקים, ולייצר חלקים במגוון גדלים. סימון בלייזר על פליז מתקבל בגוון כהה בצבע חום, ניתן לחרוט שטחים כמו לוגו או תמונה ולסמן מידע טקסטואלי משתנה או חוזר. גם בפליז הסימון נעשה בצורה מדוייקת ולעומק נמוך אך ניתן בעיבוד מחזורי להגיע לעומק מעט יותר גדול.

החיתוך כמו גם החריטה הם תהליכים מהירים וזולים יחסית, החל מיחידה בודדת ועד יצור סדרתי.

שימושים נפוצים: מיתוג לתחום ההסעדה, סימון מוצרים לעיצוב פנים ולדקורציה, סימון על תוויות איכותיות למיתוג אישי של מוצרים, תוויות מעוצבות לשילוב בתחום הנגרות, אלמנטים ממותגים לתחום האופנה ולאקססוריז.

דוגמאות נוספות למתכות אותן ניתן לסמן בלייזר הם, נחושת, פלדות מצופות ופלדות צבועות.

טכנולוגיה זו מאפשרת בנוסף סימון על חומרים אחרים שאינם מתכות כמו: פלסטיק לסוגיו, סיליקון, גומי, בדים, עורות, נייר, עץ ועוד חומרים נוספים.

 

בתמונה: "סימון אלומיניום בלייזר – מיתוג לוגו על מוצר אלומיניום”. חיתוך וצילום: לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך בלייזר.

כותב המאמר: רן מלמד, חברת לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך וסימון בלייזר.

עוד מאמרים בנושא זה

תכנון ג'יגים ותבניות
שבלונות בחיתוך לייזר
ריתוך והלחמה – מכונות, ציוד וחומרים
פלסטיקה הנדסית – חיתוך דלרין בלייזר
פלדת אל חלד
פיתוח אב טיפוס בלייזר
עיצוב תכשיטים
עיבוד שבבי – ייצור
סימון ברקוד בלייזר
סימון בלייזר על מתכות
מסור דיסק
יצור חלקים למודלים
ייצור דגמים מהיר
חריטה אוטומטית
חלקים לרובוטיקה בחיתוך לייזר
חיתוך שבלונות בלייזר
חיתוך לייזר בשירות העיצוב
חיתוך בלייזר
חיתוך אטמים בלייזר
חירור בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – פליז
חומרים לחיתוך בלייזר – פלדה פחמנית
חומרים לחיתוך בלייזר – נירוסטה
חומרים לחיתוך בלייזר – נייר וקרטון
חומרים לחיתוך בלייזר – בדים ועור
חומרים לחיתוך בלייזר – אלומיניום
חומרי גלם – חומרים
בקרת איכות – מכונות, כלים, ציוד ותוכנות
בחירת חומרים בתכנון אב טיפוס בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – סיליקון
חומרים לחיתוך בלייזר – חומרים מרוכבים
חיתוך בלייזר בפיתוח רפואי
חיתוך בלייזר בתחום האופנה
חיתוך משרביות בלייזר
חיתוך לייזר משולב לפי שטאנץ
פיתוח חלקי מכונות
קידוחים בחומרים קשים, שחיקה וקורוזיה ושואב חום למעגלים מודפסים
חיתוך בלייזר
ניקיון רבותי ניקיון
חלקי עיבוד שבבי לתעשיות שונות
פרופילי אלומיניום לתעשייה
גלגלים תעשייתים
אלקטרודות לריתוך
מגנטים לתעשיה
פלס בנאים מתכוונן
מקשרים / COUPLINGS
הסינים משתלטים על העולם. גם בכלי חיתוך!

ספקים בתחום מתכת

זהבי פלדות בע"מ
החברה עוסקת בייצור קפיצים, מבלטים, עבודות כבישה, שימסים, דסקיות וכן בהספקת פלדה קפיצית ונירוסטה. החברה הוסמכה בתקן iso 9001
החורטים 6 א.ת. חולון, 5881146
072-3355279
03-6837231
אברמוביץ חיתוכים במים ועיבוד שבבי בע"מ
מתמחים במגוון רחב של פתרונות עיבוד בחומרים שונים, ביניהם טכנולוגיה לחיתוך בסילון מים. כמו כן, עוסקת החברה בעיבודים משלימים לשלב החיתוך: חריטה וכרסום ( C.N.C ), כיפוף, חריטה וכרסום קונבנציונאליים, ריתוך, מסגרות ומתן שירותי דקורציה לאדריכלים ומעצבים.
רגב אריה 11, נתניה
072-3264093
072-3100228
גוטמרק בע"מ
גוטמרק בע"מ מייצגת בישראל חברות אירופאיות ואמריקניות מובילות ומציעה מגוון רחב של פתרונות מתקדמים לתעשייה, תוך שימת דגש על שרות, אמינות ואיכות.
ת.ד. 37 רמת-השרון 47100 
072-3356740
03-5400286