שבלונות בחיתוך לייזר

שבלונות הן מסכות עבודה המאפשרות עבודה חזרתית בצורה מדוייקת וללא הקפדה נוספת במהלך הישום.

שבלונות בחיתוך לייזר

שבלונות הן מסכות עבודה המאפשרות עבודה חזרתית בצורה מדוייקת וללא הקפדה נוספת במהלך הישום. שבלונה היא בדר"כ יריעת חומר שנעשו בה חורים צורניים (אותיות מספרים או כל צורה אחרת) אותה אנו מניחים על משטח הישום ומעבירים דרכה חומר (צבע או דבק) אל פני השטח. במקרה של צביעה עם שבלונה, אנו מרססים או מברישים צבע בצורה עיוורת על כל השבלונה כאשר האזורים החשופים מאפשרים מעבר הצבע אל פני השטח ובכך צביעת השטח בהתאם לדרישה.

בדומה לצביעה, ניתן להשתמש בשבלונה לישום של דבקים בצורה סלקטיבית או ציפוי של שטח מוגדר בחומר במריחה או בריסוס. מבנה השבלונה ופירוט החיתוכים בתוכה מאפשרים קבלת תוצאה מדוייקת בכל פעם מחדש וללא מאמץ מיוחד.

שבלונה לצביעת חניונים חתוכה בלייזר. ביצוע וצילום: לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך בלייזר

שבלונות אחרות יכולות להיות שבלונות תלת מימדיות המסייעות במיקום או בדיפון חלקים בצורה חוזרת ומדוייקת לדוגמה, שבלונה מחומר קשיח המאפשר סימון גזרות חיתוך בבד.

להלן פירוט קצר ממגוון השבלונות הקיים:

שבלונות צביעה – השבלונה הנפוצה והמוכרת ביותר. לוח של חומר דק עם חיתוך צורני עובר באיזורים המרכיבים את הגרפיקה הרצוייה. מצמידים את השבלונה אל משטח הישום, מרססים או צובעים במברשת או בספוג, מסירים את השבלונה וממתינים ליבוש הצבע.

שבלונות להדבקה – שבלונה לישום דבק בצורה סלקטיבית. משמש להנחה של דבק במיקום מסוים מבלי ללכלך את האיזורים הסמוכים. במקרה זה השבלונה משמשת ככלי המאפשר חזרה על הפעולה בצורה מהירה ומדוייקת או שימוש בשבלונת נייר/מדבקה לשימוש חד פעמי.

שבלונה להסתרה – שבלונה המגינה על איזורים רגישים בתהליכים הפוגעים בפני השטח של החומר. לדוגמה: שבלונה מסוג מדבקה לשימוש חד פעמי להגנה על זכוכית בהתזת חול, או שבלונה להגנה על איזורים העוברים תהליכי הקרנה או איכול כימי.

שבלונת מיקום – שבלונה למיקום של חלקים או מוצרים. מאפשרת שמירת מרחק קבוע וחוזר בין החלקים או מיקום קבוע להנחת החלקים וכן שמירה על כיוון החלק (אוריינטציה) ביחס לחלקים אחרים. בדר"כ שבלונה חד פעמית או שבלונה מחומר זול קרטון ביצוע או MDF. לדוגמה: שבלונה להגשת מוצרים לזרוע רובוטית, שבלונה למיקום אותיות גבי דלתות, שבלונה לבדיקה מהירה של טפסים (חושפת רק את האיזורים שיש למלא).

שבלונת חיתוך – שבלונה קשיחה לניתוב מכשיר כרסום ידני (רוטר או מקדחה) ושמירה על מיקום העיבוד. השבלונה מוצמדת לחומר הגלם ומאפשרת ביצוע העיבוד דרך האיזורים החשופים בשבלונה לשמירה על דיוק גבוה וחזרתיות בכל עיבוד. בכרסום ניתן להיצמד לשולי השבלונה המובילה את כלי החיתוך בקו החיתוך הנכון.

חיתוך שבלונות בלייזר

חיתוך בלייזר מאפשר לחתוך מגוון רחב של חומרים ובעוביים שונים המשמשים בתחום השבלונות. חומרים כמו: מתכת, פלסטיק (פוליפרופילן, אקריל, ABS), מדבקות נייר או פוליאסטר, נייר וקרטון, גומי וסיליקון הם חומרים בעלי תכונות שונות ההופכות אותו מתאים לייעוד המבוקש. הכנת קבצי העבודה לחיתוך היא מהירה וכתוצאה מכך זמן ההפקה של השבלונות הוא מהיר. חומרי הגלם הפשוטים והזמנים הקצרים מוזילים את העלויות והופכים את השבלונה לכלי עבודה זול ונחוץ.

להלן חלק מהישומים בשבלונות חתוכות בלייזר:

שבלונה לצביעת חניונים – שבלונת צביעה מחומר פלסטי בפורמט גדול, משמשת לצביעה סימון, ומיספור של חניונים. עניין ההתמצאות בחניון הוא הוא נושא חשוב ושילוט גדול ומובחן הוא הכרחי. הכנת קבצי העבודה מהירה ונעשית בדר"כ ע"י האדריכל המעצב את החניון. טכנולוגית הלייזר מאפשרת הכנת השבלונות בהתאם לדרישה העיצובית של המעצב.

שבלונה לסימון כבישים – שבלונה גדולה המשמשות לתימרור וסימון כבישים, מדרכות, שבילי אופניים ומשטחי אספלט. מכיוון שהפקת השבלונה מהירה ונעשית ע"י מעצב הסביבה, ניתן לעצב כל לוגו, טקסט או תוכן שיווקי בכל גודל. ניתן ליישום בארועים ממותגים במקומות כמו: בתי ספר, מגרשי טניס, מגרשי ספורט, פארקים אתגריים ובמסלולים בתחרויות מרתון או תחרויות אופניים.

שבלונה ממתכת – שבלונה מחומר קשיח רב פעמית ועמידה מאוד. מאפשרת ניקוי ושימוש לאורך עבודות רבות. ניתן במקרים מסויימים לכופף השבלונה על מנת להגיע לקימור הרצוי טרם ישום הצבע.

שבלונה חד פעמית – שבלונה מנייר או קרטון. שבלונות זולות יחסית, מאפשרות צביעה בודדת או מספר צביעות נמוך שלאחריהן היא מתכלה. החומר הזול הופך את השבלונה לכדאית לשימוש במיוחד כשמדובר על משהו חד פעמי. יכול לשמש לצביעה בודדת, מיקום של שילוט משתנה, צביעת מידע משתנה / מיספור רץ.

שבלונה מדבקה – שבלונה העשויה מדבקת נייר או פלסטיק. המדבקה נחתכת בצורה מדוייקת עפ”י קובץ שרטוט כאשר החיתוך נעשה רק בחומר המדבקה והיא נותרת על הכיסוי המגן על הדבק. לאחר החיתוך אפשר לקלף את המדבקה החתוכה וליישם על המוצר. המדבקה חד פעמית, אך מחירה הזול ביצור כמותי הופך אותה לאטרקטיבית גם בעבודות חוזרות בהן יש צורך בשבלונה רב פעמית.

שבלונה בפורמט רחב – מכיוון שהעיבוד בלייזר מבוסס על קובץ מחשב, ניתן למעשה להרכיב שבלונה אחת גדולה ע"י חיתוך של מספר יריעות ושילובן אחת ליד השניה (בדומה לפאזל).  בדרך זו ניתן להרכיב שבלונה בכל גודל. טכנולוגית הלייזר מאפשרת לחתוך את החלקים השונים של השבלונה בדיוק גבוה המאפשר הרכבה מדוייקת.

שבלונה ליציקות בטון וטיח – שבלונה תלת מימדית בעלת עובי, עשויה MDF או חומר אחר, המוצמדת לקיר או לקרקע לפני יישום טיח או יציקת בטון. השבלונה מאפשרת השארת הטבעה של הלוגו או הטקסט המבוקש בחומר היצוק. לאחר יבוש ניתן לפרק את השבלונה ולגמר בצבע או בגימור אחר.

שבלונת סיליקון – שבלונות לשימוש באיזורים קמורים בעלי פני שטח לא שטוחים בהם יש צורך בגמישות של השבלונה. נמצא בשימוש בעיקר בתחום האיפור.

ניתן לסכם, שבעזרת טכנולוגיית הלייזר ניתן לייצר כל שבלונה לכל שימוש בצורה מהירה וזולה.

 

בתמונה: "חיתוך שבלונה לצביעת חניונים מפוליפרופילן. תכנון: גרין תשתיות, ביצוע וצילום: לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך בלייזר"
כותב המאמר: רן מלמד, חברת לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך וצריבה בלייזר.

עוד מאמרים בנושא זה

תכנון ג'יגים ותבניות
שבלונות בחיתוך לייזר
ריתוך והלחמה – מכונות, ציוד וחומרים
פלסטיקה הנדסית – חיתוך דלרין בלייזר
פלדת אל חלד
פיתוח אב טיפוס בלייזר
עיצוב תכשיטים
עיבוד שבבי – ייצור
סימון ברקוד בלייזר
סימון בלייזר על מתכות
מסור דיסק
יצור חלקים למודלים
ייצור דגמים מהיר
חריטה אוטומטית
חלקים לרובוטיקה בחיתוך לייזר
חיתוך שבלונות בלייזר
חיתוך לייזר בשירות העיצוב
חיתוך בלייזר
חיתוך אטמים בלייזר
חירור בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – פליז
חומרים לחיתוך בלייזר – פלדה פחמנית
חומרים לחיתוך בלייזר – נירוסטה
חומרים לחיתוך בלייזר – נייר וקרטון
חומרים לחיתוך בלייזר – בדים ועור
חומרים לחיתוך בלייזר – אלומיניום
חומרי גלם – חומרים
בקרת איכות – מכונות, כלים, ציוד ותוכנות
בחירת חומרים בתכנון אב טיפוס בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – סיליקון
חומרים לחיתוך בלייזר – חומרים מרוכבים
חיתוך בלייזר בפיתוח רפואי
חיתוך בלייזר בתחום האופנה
חיתוך משרביות בלייזר
חיתוך לייזר משולב לפי שטאנץ
פיתוח חלקי מכונות
קידוחים בחומרים קשים, שחיקה וקורוזיה ושואב חום למעגלים מודפסים
חיתוך בלייזר
ניקיון רבותי ניקיון
חלקי עיבוד שבבי לתעשיות שונות
פרופילי אלומיניום לתעשייה
גלגלים תעשייתים
אלקטרודות לריתוך
מגנטים לתעשיה
פלס בנאים מתכוונן
מקשרים / COUPLINGS
הסינים משתלטים על העולם. גם בכלי חיתוך!

ספקים בתחום מתכת

ג. את ט. תעשיות ומסחר בע"מ
ג. את ט. תעשייה ומסחר בע"מ מייצרת מוצרי מתכת ופלסטיק לשוק האזרחי והצבאי.
ידידיה פרנקל 76, תל אביב
072-3357746
03-6877905
אופטימטל בע"מ
מפעל אופטימטל בע"מ מתמחה החדרת קשיחים, ציפויים וצביעה תעופתית. החברה מוסמכת לכל התעשיות הביטחוניות ולתקן 9100-AS
יוסף לוי 4 א.ת. קרית ביאליק 27114
072-3264177
04-8771012
סנדר יציקות בע"מ
החברה מתמחה בייצור ובייבוא של חלקי עיבוד שבבי מדויק ומבצעת במפעל בקסריה יציקות אלומיניום תעופתיות  בשיטת יציקות חול למגוון רחב של תעשיות ביטחוניות ואזרחיות.
ת.ד. 3041, פארק התעשייה קיסריה 38900
072-3356524
04-6273345