חיתוך שבלונות בלייזר

קיימים מקרים רבים בהם קיים צורך לבצע עבודה ידנית תוך שמירה על דיוק גבוה. במקרים כאלה אנו נאלצים להשתמש בכלי שיעזור לנו לבצע את העבודה בצורה המדוייקת ביותר. שבלונות הם כלי עבודה המיועדים להנחות פעילות ידנית ולשמור על מבנה מסודר וחזרתי. שימוש בשבלונה מאפשר ביצוע העבודה בצורה מדוייקת, מהירה וחזרתית. שבלונה יכולה לשמש לחשיפה של איזורים או חסימה והגנה של איזורים לא רצויים. היא יכולה להיות מחוררת או בולטת (שומרת מקום) לקבלת מראה שקוע בחומר.

שבלונות נפוצות במגזר העיסקי והתעשייתי ככלים למיקום, לביצוע עבודה חזרתית כמו צביעה של חניונים גדולים, הדגשת מיקום או מריחת דבקים בצורה מדוייקת.

במגזר הפרטי ניתן למצוא לרוב שבלונות לצביעה של חניה, מיספור חניונים, למיקום אותיות ועוד.

חיתוך שבלונה בלייזר

חיתוך שבלונה בלייזר נעשה בהתאם לקובץ שרטוט ממוחשב. השרטוט מגדיר את קו החיתוך בו תעבור קרן הלייזר ותחתוך את החומר. החיתוך נעשה בקרן בעוצמה גבוהה ובסיוע גז המלווה את החיתוך  ומאפשר קו חתך נקי וחלק. מיקוד קרן הלייזר בנקודה קטנה יחסית מאפשר לחתוך פרטים קטנים מאוד  ושבלונות מפורטות ומחוררות. תהליך יצור השבלונה הוא מהיר ולכן גם זול יחסית, הן ביחידה בודדת והן ביצור סדרתי-כמותי (גם אם כל שבלונה שונה מקודמתה). השימוש בקובץ מחשב מאפשר לייצר בצורה זולה גם שבלונות גדולות המורכבות כפאזל ממספר חלקים.

במקרים רבים, שימוש בטכנולוגיית הלייזר זהו הפתרון המתאים והנכון למגוון גדול של שבלונות במגוון חומרים. הטכנולוגיה מאפשרת חיתוך מדוייק של השבלונה בצורה חזרתית ובמגוון גדול של חומרים ועוביים.

סוגי חומרים המשמשים לשבלונות:

שבלונות חד פעמיות – משמשות לסימון או ישום של דבק או חומר אחר במריחה בדר"כ מחומר דק וזול כמו נייר, קרטון או חומרים אחרים זולים. לעיתים ניתן גם לחתוך מדבקות כשבלונה אותה מצמידים אח"כ לחומר אליו רוצים ליישם וקילופה בתום השימוש.

שבלונות צביעה – משמשות לצביעה בריסוס, בספוג או במברשת. בדר”כ שבלונה רב פעמית ומבוצעת במגוון חומרים בדר"כ חומרים פלסטיים גמישים וזולים כמו פוליפרופילן, פוליאסטר או PETG. לעיתים גם בחומרים מתכתיים. שבלונות אלה מתאימות גם לשימוש כשבלונות למיקום, המסייעות להדביק אותיות נפרדות בצורה מדוייקת ויחסית השומרת על המרווחים הרצויים בגרפיקה. השבלונה תיוצר בקרטון או בחומר אחר זול ותשמש רק למיקום החלקים.

שבלונה לזיהוי מידע – שבלונה החושפת איזורים בהם קיים מידע שיש צורך לקרוא בצורה תדירה, העין עוברת בצורה מהירה מאיזור לאיזור חשוף בשבלונה ובודקת את המידע בכל אחד מהאיזורים החשופים.

שבלונה מסוג זה שימושית ונפוצה בבדיקת טפסים ומבחנים או במילוי ידני וכמותי של טפסים.

שבלונות להטבעה – לשימוש במשטחי ריצוף, חיפוי או מדרכי בטון על מנת לייצר הטבעה של הלוגו או האותיות. בדר"כ עשוי מחומרים קשיחים השומרים על צורתם, ניתן גם להשתמש בעץ כמו MDF, צפצפה או ליבנה או בחומרים פלסטיים דוגמת פוליאתילן מצולב (פלציב).

שבלונה ממתכת – שבלונות להנחייה של כלי עיבוד (רוטר לדוגמה), שבלונה מנירוסטה (פלדה בלתי מחלידה) לתחום האוכל או שבלונה מפליז ושבלונות מאלומיניום בעיקר לתחום עיצוב הפנים או כאביזר מעוצב. מתכות נוספות אפשריות הם נחושת, פלדה מגלוונת, פלדות מצופות ועוד. ניתן גם לחתוך שבלונות אלומיניום בגימור אנודייז (אלגון) אך יש להתחשב בכך שקו החתך (במימד העובי) ישאר ללא ציפוי. שבלונה ממתכת מתקבלת בדיוק גבוה.

חומרים נוספים בהם משתמשים ליצור שבלונות: חומרים מורכבים, שבלונות מסיליקון, שבלונות מגומי, שבלונות מבדים ועוד.

בתמונה: "חיתוך שבלונה בלייזר מאקריל צבעוני לסימון אותיות”. צילום: לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך בלייזר.

כותב המאמר: רן מלמד, חברת לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך וסימון בלייזר.

עוד מאמרים בנושא זה

תכנון ג'יגים ותבניות
שבלונות בחיתוך לייזר
ריתוך והלחמה – מכונות, ציוד וחומרים
פלסטיקה הנדסית – חיתוך דלרין בלייזר
פלדת אל חלד
פיתוח אב טיפוס בלייזר
עיצוב תכשיטים
עיבוד שבבי – ייצור
סימון ברקוד בלייזר
סימון בלייזר על מתכות
מסור דיסק
יצור חלקים למודלים
ייצור דגמים מהיר
חריטה אוטומטית
חלקים לרובוטיקה בחיתוך לייזר
חיתוך שבלונות בלייזר
חיתוך לייזר בשירות העיצוב
חיתוך בלייזר
חיתוך אטמים בלייזר
חירור בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – פליז
חומרים לחיתוך בלייזר – פלדה פחמנית
חומרים לחיתוך בלייזר – נירוסטה
חומרים לחיתוך בלייזר – נייר וקרטון
חומרים לחיתוך בלייזר – בדים ועור
חומרים לחיתוך בלייזר – אלומיניום
חומרי גלם – חומרים
בקרת איכות – מכונות, כלים, ציוד ותוכנות
בחירת חומרים בתכנון אב טיפוס בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – סיליקון
חומרים לחיתוך בלייזר – חומרים מרוכבים
חיתוך בלייזר בפיתוח רפואי
חיתוך בלייזר בתחום האופנה
חיתוך משרביות בלייזר
חיתוך לייזר משולב לפי שטאנץ
פיתוח חלקי מכונות
קידוחים בחומרים קשים, שחיקה וקורוזיה ושואב חום למעגלים מודפסים
חיתוך בלייזר
ניקיון רבותי ניקיון
חלקי עיבוד שבבי לתעשיות שונות
פרופילי אלומיניום לתעשייה
גלגלים תעשייתים
אלקטרודות לריתוך
מגנטים לתעשיה
פלס בנאים מתכוונן
מקשרים / COUPLINGS
הסינים משתלטים על העולם. גם בכלי חיתוך!

ספקים בתחום מתכת

איקא מקבוצת סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ
איקא מעבדות מספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בתחום הנדסת חמרים ומטלורגיה. החברה שמה לה ליעד לספק שירות איכותי ואמין לכל גורמי התעשייה
היוזמה 3, בית כרמלים טירת הכרמל
072-3264507
04-8211631
טכנולינק בע"מ
טכנולינק בע"מ מובילה בתחומה למעלה מ- 40 שנים באמצעים ובפתרונות למיחזור, מיון, קומפוסטציה ואנרגיה מתחדשת לכל סוגי הפסולות.
התרופה 6, א.ת. נתניה 4250477
072-3355452
050-2286308
הי-קאט שילת בע"מ
הי-קאט שילת בע"מ חברה העוסקת בייצור חלקים מדויקים ומורכבים ממתכת בשילוב מגוון טכנולוגיות. לרשות המפעל ציוד חדיש ומתוחכם בתחום אלקטרו ארוזיה בחיתוך בחוט, ארוזיה שיקוע ועבוד שבבי. המומחיות והניסיון שנצברו בהי -קאט במהלך 40 השנים, מאפשרים לנו לתת ללקוח סיוע וליווי מלא, משלב תכנון ועד לייצור סופי.
מושב שילת, ד.נ. מרכז 73188
072-3355563
08-9761401