חומרים לחיתוך בלייזר – סיליקון

צורן (סיליקון בשמו הלועזי) הוא יסוד כימי הנפוץ בטבע ומשמש במגוון גדול של ענפים. כחומר גלם הוא מוכר כחומר ליציקה, חומר לתבניות וכיריעות שטוחות המגיעות במגוון עוביים. בשימוש ביציקה, משתמשים בחומר דו רכיבי המעורבב ונמזג לתבנית היציקה ומוסר ממנה כשהוא מתקשה. בשימוש כתבניות הוא משמש ליציקה של חומרים פולימריים קשיחים ורכים, מחוזקי סיבים או משולבי אינסרטים וידוע ביכולתו לאפשר חליצה מהירה ונקיה של המוצר מהתבנית. כיריעות, הסיליקון מגיע בדרגות קושי שונות (נמדד ביחידות שור) ובמגוון צבעים ביניהם גם שקוף או חלבי. החומר הוא בעל עמידות לטמפ' גבוהה, קיימים סיליקונים העמידים בסביבות

חומציות, סיליקונים מאושרים למגע עם מזון וסיליקונים המאושרים לשימוש רפואי.

בתחום הפיתוח הרפואי סיליקון משמש במגוון גדול של שימושים הן בפיתוח ציוד רפואי והן בשימוש בתהליכים פולשניים. בתחום התעשייתי ניתן לייצר בטכנולוגיה זו: אטמים טבעתיים עפ”י דרישה, ממברנות למשאבות, חלקי סיליקון לתחום האלקטרוניקה, רשתות סינון, חלקים הנדסיים למכונות, משככי תנועה, בולמי זעזועים, דיסקיות הגנה (לראש בורג), דיסקיות בידוד ועוד. בתחום העיצובי נמצא חלקי סיליקון בעולם התכשיטנות, תחום הופנה והאקססוריז, עיצוב פנים, עיצוב גופי תאורה, מוצרי מטבח ואוכל כמו תבניות לעוגות ולשוקולד ועוד.

חיתוך סיליקון בלייזר:

חיתוך בלייזר הוא תהליך המאפשר חיתוך של חומרים באמצעות קרן לייזר. התהליך מבוסס על הפקה של קרן  הממוקדת באמצעים אופטיים לנקודה קטנה מאוד בה הטמפ' הגבוהה מאפשרת היתוך/אידוי של החומר ויצירת חתך עובר לכל עוביו של החומר. חיתוך החלק עצמו מתבצע ע"י הנעת הנקודה לאורך קו השרטוט. מכיוון שסיליקון עמיד לטמפ' גבוהה, השימוש בקרן לייזר הוא דרך טובה לבצע את החיתוך שכן הטמפ' בנודת החיתוך גבוהה יותר מטמפ' ההתכה של החומר. ניתן לחתוך סיליקון במגוון עוביים החל מחלקי המ"מ ועד מספר מילימטרים. החיתוך בלייזר מאפשר חיתוך בדיוק גבוה ומאפשר הגעה לפרטים קטנים ועדינים, הוא מהיר ולא מצריך אמצעים מיוחדים כמו מתקני דפינה או אמצעים מכניים.

החתוך בלייזר מאפשר הפקה של חלקים סיליקוניים בצורה מהירה ואיכותית ובהתאם לקובץ שרטוט ממוחשב (תהליך דיגיטלי).

חריטה בלייזר על סיליקון היא תהליך נוסף המתאפשר בטכנולוגיה זו. חריטה בלייזר על מנת להוסיף מרקמים מיוחדים לפני השטח של החומר או טקסטורות מעוצבות להוספת גימור למוצר או לתכשיט. סימון בלייזר על חומרים מאפשר הוספת כל מרקם קווי או שטחי על פני השטח של החומר. ניתן לחרוט תמונה, לוגו, או טקסט. היכולת לחרוט בצורה עדינה ובקרן דקה מאוד מאפשרת להגיע לפרטים עדינים ומורכבים בגדלים מילימטריים. החריטה מבוצעת בחומר והיא תמידית ולא ניתנת למחיקה.

בנוסף לסיליקון, ניתן לחתוך בלייזר גם חומרים נוספים כגון מתכות כמו נירוסטה, אלומיניום, פליז וברזל, פלסטיקים כמו אקריל, דלרין, פוליאסטר וטפלון, עץ לסוגין לוד וגושני, נייר וקרטון, בדים ועוד.

בתמונה: "חיתוך בלייזר של אטמי סיליקון”. חיתוך וצילום: לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך בלייזר.

כותב המאמר: רן מלמד, חברת לייזרקאט4 – פתרונות חיתוך וסימון בלייזר.

עוד מאמרים בנושא זה

תכנון ג'יגים ותבניות
שבלונות בחיתוך לייזר
ריתוך והלחמה – מכונות, ציוד וחומרים
פלסטיקה הנדסית – חיתוך דלרין בלייזר
פלדת אל חלד
פיתוח אב טיפוס בלייזר
עיצוב תכשיטים
עיבוד שבבי – ייצור
סימון ברקוד בלייזר
סימון בלייזר על מתכות
מסור דיסק
יצור חלקים למודלים
ייצור דגמים מהיר
חריטה אוטומטית
חלקים לרובוטיקה בחיתוך לייזר
חיתוך שבלונות בלייזר
חיתוך לייזר בשירות העיצוב
חיתוך בלייזר
חיתוך אטמים בלייזר
חירור בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – פליז
חומרים לחיתוך בלייזר – פלדה פחמנית
חומרים לחיתוך בלייזר – נירוסטה
חומרים לחיתוך בלייזר – נייר וקרטון
חומרים לחיתוך בלייזר – בדים ועור
חומרים לחיתוך בלייזר – אלומיניום
חומרי גלם – חומרים
בקרת איכות – מכונות, כלים, ציוד ותוכנות
בחירת חומרים בתכנון אב טיפוס בלייזר
חומרים לחיתוך בלייזר – סיליקון
חומרים לחיתוך בלייזר – חומרים מרוכבים
חיתוך בלייזר בפיתוח רפואי
חיתוך בלייזר בתחום האופנה
חיתוך משרביות בלייזר
חיתוך לייזר משולב לפי שטאנץ
פיתוח חלקי מכונות
קידוחים בחומרים קשים, שחיקה וקורוזיה ושואב חום למעגלים מודפסים
חיתוך בלייזר
ניקיון רבותי ניקיון
חלקי עיבוד שבבי לתעשיות שונות
פרופילי אלומיניום לתעשייה
גלגלים תעשייתים
אלקטרודות לריתוך
מגנטים לתעשיה
פלס בנאים מתכוונן
מקשרים / COUPLINGS
הסינים משתלטים על העולם. גם בכלי חיתוך!

ספקים בתחום מתכת

בלומנפלד ג'נרל מכונות
יבוא מכונות לעיבוד שבבי, עיבוד פח ופלסטיק, מחרטות, כרסומות, משחזות, מסורי סרט, מקדחות, EDM שיקוע וחוט, קונבנציונאלי ו- C.N.C
ת.ד. 674, רמת גן 52105
072-3357637
03-5718867
ד. טכנו מבלט בע"מ
ד. טכנו מבלט בע"מ הינה חברה למבלטנות העוסקת בתכנון וייצור מבלטים. החברה מספקת שירותי הטבעה במכבש עבור תעשיות המתכת והפלסטיק.
ת.ד. 13310, א.ת. צפוני יבנה
072-3263736
08-9422085
דב מעבדה להבטחת איכות המוצר
דב מעבדה להבטחת איכות המוצר מספקת שירותי מדידות מדויקות, בקרת איכות, שרותי הנדסה תכנון, פיתוח וייעוץ, כיול בחינות מכלולים ותתי מכלולים, בחינות אלקטרוניות וחשמליות אלקטרו אופטיות, בחינת נשק קל, כבד ושרותי מעבדה פיסיקליים.
הנס מולר 33, א.ת. קרית ביאליק
072-3356959
050-5307461