מיחזור מים אפורים

חיסכון של כסף ומים עם מערכת מיחזור מים אפורים

מיחזור מים אפורים

אם מיחזור מים אפורים חשוב לכם ומעניין אתכם, כנראה שאתם מבינים את הפוטנציאל הגדול שטמון במיחזור. מים אפורים הם המים שמתנקזים מהמקלחות והאמבטיות שלנו, וממכשירי חשמל שונים שמשתמשים במים לניקוי ולצרכים אחרים. הישראלי הממוצע מבזבז בשנה כמעט שלושים אלף ליטר של מים אפורים, והנתון הזה מתייחס רק לצריכה ביתית. מפעלים ומשרדים שמעסיקים עובדים רבים גורמים לבזבוז גדול הרבה יותר, במיוחד לאור העובדה שאנשים נוטים להשתמש יותר במים מחוץ לביתם הפרטי, כשהם לא נושאים בעלויות. במקביל, אנחנו ממשיכים להוציא מים (וכסף על אותם מים) להשקיית גידולים ולצרכים שונים. מיחזור מים אפורים מונע את הבזבוז, ומחזיר את הכסף לכיס.

 

סוגי מיחזור של מים אפורים

כיום, קיימות שלוש שיטות מרכזיות ומוכרות לטיהור ומיחזור של מים אפורים: הראשונה יוצרת סינון ראשוני בלבד, והמים שעוברים דרכה מתאימים להשקייה באמצעות טפטפות. מערכת מורכבת יותר מאפשרת השקייה אוטומטית והשקיית מדשאות לאחר הסינון, השיטה החדשה והמתקדמת ביותר נקראת MBR. מיחזור מים אפורים בשיטת MBR מעביר את המים דרך תהליך איוורור וסיחרור במקביל, מה שגורם לסינון מיטבי של מוצקים מרחפים ושל חיידקים שונים, כאשר בסוף התהליך המים יהיו ראויים לשימוש באסלות ולכל צרכי ההשקייה. נסו לחשוב ולחשב כמה מים ניתן לחסוך במפעל שלכם, באמצעות קיצוץ הוצאות "כפולות" על מים שאפשר היה למחזר.

מידע טכני על המערכת

מערכות מיחזור מים אפורים ברמה תעשייתית, מסוגלות לרוב לטפל במעט יותר מ- 10 מ"ק של מים אפורים ביום, זאת בעת שימוש בשיטה המתקדמת והתובענית ביותר – MBR. מערכות הטיפול במים לא נחשבות לגדולות במיוחד: בחישוב גס, מיחזור מ"ק אחד של מים ביום ידרוש שטח של מטר רבוע יחיד. גם צריכת האנרגיה של המערכות צנועה יחסית: מיחזור מ"ק אחד של מים יצרוך בערך קילו וואט ביום. כפי שניתן להסיק, מדובר במערכות מודולריות, שניתן להגדיל ולהקטין בקלות, כדי לשמור על יעילות מירבית ולאפשר גמישות והתפתחות של העסק. המים המסוננים מתאימים למגדלי קירור, להשקיית גידולים ולהדחת אסלות.

למי המערכת מתאימה במיוחד?

מערכות למיחזור מים אפורים מומלצות במיוחד לכל עסק שפועל מול אנשים רבים על בסיס יומי. מלונות, צימרים וכל מקום הארחה אחר יהנו מאוד מהחיסכון שבהדחת המים או בהשקיית הגינות, וכך גם מגרשי ספורט שיחסכו את עלויות השקיית המגרשים. מוסדות ציבור שמשתמשים במערכות יכולים להתגאות, ובצדק, בהיותם גופים ירוקים וחסכוניים.

ספקים בתחום איכות הסביבה וטכנולוגיות מים

דרך ארץ הנדסה בע"מ
אנו בחברת דרך ארץ הנדסה נותנים ליווי מלא החל משלב התכנון הראשוני דרך תכנון מפורט, קבלת היתר בניה, קבלת טופס 4 ועד שלב המסירה בבנייה רוויה ופרטית
הרוקמים 26, מרכז עזריאלי חולון
072-3355000
054-5695559
שער כימיקלים בע"מ
שער כימיקלים משווקת מגוון רחב של כימיקלים ומביאה לשוק הישראלי טכנולוגיה חדשנית, בטוחה וידידותית לסביבה, הפותרת את בעיית הריח באופן מלא ויעיל
בית ראשונים 16, פארק תעשייה עמק חפר 3877701
072-3357388
04-6222522
גילדור איכות הסביבה בע"מ
גילדור איכות הסביבה בע"מ מספקת שירותי יעוץ, ניהול וייזום כלכלי בנושאי איכות הסביבה ותברואה.
תמר 5, ת.ד. 2690, נווה מונוסון 6019000
072-3357840
03-6320630