טיפול פינוי ושינוע של חומרים מסוכנים

טיפול פינוי ושינוע של חומרים מסוכנים – שמירה על סביבת עבודה בטוחה

טיפול פינוי ושינוע של חומרים מסוכנים

מפעלים ותעשיות רבות בארץ אחראיות על ייצור כמויות רבות של חומרים מסוכנים. בשנים האחרונות, הפכה סוגיית הטיפול באותם חומרים למשמעותית מאוד. מאז חוק שיקום הקרקעות משנת 2009, פחות ופחות מפעלים בוחרים להיפטר מחומרים מסוכנים בעצמם. מול העלות המכובדת של בניית מתקן טיהור עצמאי, מפעלים רבים בוחרים להשתמש בחברה חיצונית על מנת לטפל בחומרים המסוכנים. טיפול פינוי ושינוע של חומרים מסוכנים חייב להתבצע על ידי חברה מקצועית ומוסמכת. זאת על מנת להגן על הסביבה ולמנוע בעיות מסוכנות, וגם כדי להיות מסוגלת להתמודד עם בעיות שעשויות לצוץ במהלך העבודה.

פינוי חומרים מסוכנים שאינם ביולוגיים

בהתאם לסוג וכמות החומרים המסוכנים שהמפעל שלכם מייצר, תצטרכו לדרוש פינוי מסוג אחר ובאמצעים שונים. לרוב המפעלים הקטנים והבינוניים תספיק ביובית המצוידת במשאבת ואקום ובמשאבת לחץ. שימו לב שעל החברה ועל הביובית עצמה להיות מאושרת להובלה של חומרים מסוכנים. הביובית צריכה להיות ממוגנת נגד דליפות ועל המפעיל להיות מוסמך לטפל בחומרים. מפעלים גדולים יותר, ירצו להיעזר במשאיות שמסוגלות לבצע שינוע של חומרים מסוכנים המאוחסנים על משטחים. בתוך אלו נכללים חומרים מסוכנים שמאוחסנים בחביות, בשקים, בקוביות ועוד. שני הצרכים האלו שונים מפינוי  או טיפול בפסולת ביולוגית או כימית, או מפסולת רפואית.

פינוי פסולת ביולוגית ורפואית

כאמור, פינוי של פסולת רפואית דורש חברה מיוחדת המתמחה בנושא. פסולת רפואית נחשבת לפסולת ביולוגית, והיא דורשת עיקור (סטריליזציה) לפני שהיא מושמדת או מוטמנת, על מנת לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התפשטות מחלות. חברה שמספקת שירות פינוי וטיפול בחומרים מסוכנים ביולוגיים, צריכה לספק לכם את מיכלי האיסוף המתאימים, וכן את שירותי האיסוף מהמפעל שלכם. טיפול פינוי ושינוע של חומרים מסוכנים מתבצע על ידי מספר חברות מצומצם בארץ, ולכן כדאי לוודא מראש ולעומק כי החברה מסוגלת ומוסמכת להתמודד עם סוג הפסולת שברצונכם לשנע. חברות אלו בדרך כלל יתנו מענה גם למוסכים שמעוניינים להיפטר ממסנני שמן, שנחשבים גם הם לפסולת מסוכנת ויוצאת דופן.

פינוי ושינוע של מסנני שמן

אם אתם דורשים טיפול פינוי ושינוע של חומרים מסוכנים בשביל מסנני שמן, רצוי לבחור בחברה שמספקת גם שירותי מיחזור לשמנים. חברות כאלו יוכלו לספק שירותים שונים, מלבד שירותי השינוע והפינוי, כמו שאיבת שמנים. מלבד זאת, החברות מדווחות למשרד להגנת הסביבה על לקוחות שתרמו לסביבה ופינו מפרידי שומן.

ספקים בתחום איכות הסביבה וטכנולוגיות מים

א. אלגריסי בע"מ
חברת א.אלגרסי בע"מ פיתחה מערכת (Electro-bioremediation) לשיקום קרקעות מזוהמות ומי-תהום מזיהומי דלקים וממתכות כבדות ועוד
הפלדה 8, ת.ד. 13868, א.ת. נתניה
072-3263873
09-8843341
פי.אס.אי. אקולוגיה בע"מ
פי.אס.אי אקולוגיה בע"מ הוקמה כחברה ייעודית לנושא הפחים המוטמנים. היתה הראשונה להכניס לשימוש את רעיון הפח המוטמן לארץ.
הבנים 6, אשדוד 77444
072-3357690
08-8540967
דרך ארץ הנדסה בע"מ
אנו בחברת דרך ארץ הנדסה נותנים ליווי מלא החל משלב התכנון הראשוני דרך תכנון מפורט, קבלת היתר בניה, קבלת טופס 4 ועד שלב המסירה בבנייה רוויה ופרטית
הרוקמים 26, מרכז עזריאלי חולון
072-3355000
054-5695559