הקמת מרכזי מיחזור והפרדת פסולת

הקמת מרכזי מיחזור והפרדת פסולת – הפיכת הפסולת מהמפעל לחומר גלם חיוני

הקמת מרכזי מיחזור והפרדת פסולת

הטרנד הירוק לא פוסח על עיריות, רשויות מקומיות וגם לא על מפעלים ועל תעשיות גדולות. הפרדת פסולת הופכת בשנים האחרונות למגמה רווחת בקרב מפעלים רבים. מלבד התרומה לסביבה בריאה יותר, מדובר על חיסכון משמעותי, כיוון שניתן לבצע שימוש מחדש בחומרים הממוחזרים, ולמנוע עלויות הטמנה או שריפה שיכולות להיות גבוהות מאוד. הקמת מרכזי מיחזור והפרדת פסולת היא לא רק "נימוסית" עבור הסביבה, היא הכרח. כמעט 5 טון פסולת תעשייתית מיוצרת בישראל מדי שנה, והמספרים ממשיכים לעלות. במקום לתרום להרס הסביבה, אתם יכולים במו ידיכם להפוך את הפסולת המיותרת למשאב חיוני לפעילותו השוטפת של העסק.

תהליכים מקדימים לבניית מרכז המיחזור

השלב הראשון בדרך אל הקמת מרכזי מיחזור והפרדת פסולת, הוא יצירת תוכנית אב לטיפול בפסולת. בשלב זה תציגו לחברה שתקים את מרכז המיחזור את סוג הפסולת שהמפעל שלכם מייצר. כך תוכל החברה לאמוד את כמות הפסולת שיש צורך לטפל בה, ואת התהליכים שהיא צריכה לעבוד. היא גם תתאים את התהליכים שתעבור הפסולת לדרישות של המשרד להגנת הסביבה. הקמת מרכז המיחזור אינו התהליך היחידי שצריך להתבצע, וחשוב לבחור בחברה שמספקת גם שירותים מקיפים, לצד מיחזור או הפרדת הפסולת. למשל, לא תרצו להיאלץ לנהל תקשורת מול המשרד להגנת הסביבה בכל הנוגע לניהול המיחזור. לכן רצוי שהחברה שמספקת את שירותי התכנון תהיה אחראית גם על תחום זה.

העבירו את האחריות למומחים

באופן כללי, אתם רוצים שהקמת מרכזי המיחזור והפרדת הפסולת יהיו אוטונומיים ככל הניתן. לא תרצו להתחיל להקצות משאבים לטיפול במרכז או להשקיע כסף וזמן בניהולם. לכן, על החברה שמעניקה לכם את שירותי התכנון וההקמה, גם לדאוג לתפעול שוטף של המרכזים. זהו שירות מקובל ויש לצפות לו. למשל, המצאת כל הטפסים הנדרשים, כמו היתרי בניה, אישורי פינוי וכולי, כולם צריכים להיות באחריות החברה המבצעת, ולא באחריותכם. פינוי הפסולת הממוחזרת ופיקוח על תהליכי המיחזור גם הם לא צריכים להיות תחת אחריותכם. שימו לב לכך.

הפרדה בין סמכויות הבניה והניהול

לעתים יש הפרדה בין הקמת מרכזי מיחזור והפרדת פסולת לבין ניהול המרכזים ותפעולם השוטף. ייתכן שתעדיפו שירות כזה, כיוון שהוא מעניק גמישות נוספת. תוכלו לתת לחברה אחת לתכנן ולהקים את מרכז המיחזור, ולחברה אחרת, שהציעה מחיר טוב יותר או שירות מתאים יותר, תתנו את אחריות הניהול.

ספקים בתחום איכות הסביבה וטכנולוגיות מים

הגל הירוק איכות סביבה בע"מ
הגל הירוק איכות סביבה בע"מ מספקת פתרונות ייעוץ וליווי לפרויקטים בתחומי איכות הסביבה - זיהום מים, זיהום קרקע וזיהום מי תהום עבור חברות וארגונים תעשייתיים, חקלאיים, ציבוריים, חברות דלק ועוד.
אמיר 11, רמת גן 5233611
072-3355073
050-5494309
שיפור הנדסת מים בע"מ
שיפור מערכות מים עוסקת במכלול נושאים בתחום של הנדסת מים ומציעה פתרונות בתחום של תעשיית הטיפול במים בישראל. טיפול במגדלי קירור, מערכות חימום ועוד
החרט 6, ת.ד. 252, א.ת. אשקלון 71800
072-3357325
054-2775544
גרינאל אקולוגיה - פתרונות איכות סביבה בע"מ
גרינאל אקולוגיה פתרונות איכות סביבה בע"מ עוסקת במתן שירותים מתקדמים ויחודיים לצד פרויקטים לאומיים בתחום איכות הסביבה בישראל
השוהם 9, א.ת ברקן
072-3357922
03-9381430