מערכות ריכוך מים לנטרול מרכיבי האבנית

ריכוך מים לנטרול מרכיבי האבנית – לשמור על הצינורות ולמנוע נזקים

מערכות ריכוך מים לנטרול מרכיבי האבנית

באמצעות ריכוך מים, ניתן להיפטר בקלות מהצטברות האבנית שעלולה לגרום לנזקים קשים במערכות תעשייתיות. מדובר על אותה אבנית שעשויה להצטבר במכונת הכביסה או בברז הביתי, אך כאשר מדובר על מערכות גדולות המיועדות למפעלים, הנזקים הפוטנציאליים יכולים להיות יקרים מאוד ואפילו מסוכנים מאוד במקרה של יצירת סתימה רצינית. מלבד סתימות, שקיעת אבנית יכולה ליצור בעיות בהחלפת חום, מה שמוריד באופן הדרגתי את יעילותן של מערכות שונות. מערכות ריכוך מים לנטרול מרכיבי האבנית פועלות באופן אקטיבי כדי להיפטר מאבנית בדרכים שונות, ברובן אקטיביות, וכך לשמור על מערכות הידראוליקה פועלות ביעילות מירבית לאורך זמן.

טכנולוגיות חדשות ויעילות ביותר לריכוך מים מהיר ואקטיבי

מערכות לריכוך מים מגיעות בגדלים שונים, וכל יחידה מסוגלת לספק כמות מוגבלת של מים רכים (ללא אבנית). המערכות הן מודולריות, כלומר שניתן להוסיף או לגרוע מיכלי ריכוך בהתאם לכמות המים הרכים שהמפעל דורש וצורך. יש מספר טכנולוגיות לריכוך מים בים מרכיבי אבנית, אך טכנולוגיה חדשה פועלת בארבעה שלבים ומעניקה את התוצאות הטובות ביותר, תוך צריכת אנרגיה מינימלית, ורצוי לרכוש מערכות המשתמשות בטכנולוגיה זו. בתהליך החדש, מתבצעות ארבע פעולות להיפטרות מהאבנית. ראשית, נכנסים המים שדורשים ריכוך אל המרכך, שם הם עוברים דרך שרף מחליף יונים. המעבר דוחה יוני נתרן. לאחר מכן מתבצע תהליך ריענון למים.

היפטרות מהאבנית ומהמלחים בהם השתמשנו לריכוך המים

לאחר שני התהליכים האלו, מתבצעת שטיפה נגדית, שתפקידה לשטוף לכלוך שהצטבר במערכת. לאחר מכן מתבצעות שתי שטיפות. הראשונה היא שטיפה איטית, בה נשאבת האבנית והחומרים שעברו סינון, החוצה אל מערכת הביוב. מערכת הידראולית יוצרת לחץ ושואבת את המלחים. לאחר מכן מגיעה שטיפה מהירה, בה מים טריים בלחץ גבוה שוטפת את המלחים שהיו בשימוש לנטרול האבנית. לאחר ארבעת השלבים, במערכת נותרים מים נקיים ורכים, שלא יוצרים נזק למערכות ולצינורות שנמצאים בשימוש. מדובר על תהליך אקטיבי מתמשך, שמשתלב כחלק ממערכת הצנרת של המפעל. מערכות ריכוך מים לנטרול מרכיבי האבנית הן קריטיות לפעולה תקינה של מערכות הידראוליקה תעשייתיות.

אמצעים נוספים לריכוך מים והיפטרות מאבנית

מערכות ריכוך מים לנטרול מרכיבי האבנית יעילות למפעלים גדולים, אך לצרכים צנועים יותר, ניתן להשתמש בכימיקלים שונים, שמונעים קורוזיה והצטברות אבנית על גבי הצינורות. כימיקלים אלו מחטאים את המים ומאפשרים את פעולתן של מערכות אוסמוזה הפוכה (RO).

ספקים בתחום איכות הסביבה וטכנולוגיות מים

א.ט. הנדסה מיזמים, בטיחות, אקולוגיה
א.ט. הנדסה מספקת שרותי הנדסה וניהול פרויקטים משלב הגדרת הפרויקט, לוחות זמנים, אומדן תקציבי, ניהול תקציב הפרויקט ותיאום תכנון רב דיסציפלינרי
חיים חביב 3, באר שבע 84657
072-3263960
08-6443271
GES טקסמה
אזה"ת עכו דרום
072-3263721
072-3712463
רדימיקס ישראל בע"מ
החברה מייצרת פחי אשפה מוטמני קרקע אקולוגיים לאיסוף אשפה ופסדים מבטון מזוין. פחי אשפה מוטמנים ירוקים מיועדים לאזורים עירוניים, ציבוריים ועוד
ת.ד 3708, א.ת. עד הלום אשדוד
072-3357086
050-5915490