הובלת בעלי חיים

הובלת בעלי חיים – בין מערך לוגיסטי לזכויות בעלי חיים

הובלת בעלי חיים

הובלת בעלי חיים משמעותה העברה של מגוון בעלי חיים ממקום למקום. סוסים, פרות, תרנגולות, חיות בר וחיות משק נוספות נדרשות להעברה ליעד מסוים בין אם זהו גן חיות, חווה או בית מטבחיים. הובלת בעלי חיים אינה פשוטה כפי שהיא נתפסת לעיתים: מלבד המערך הלוגיסטי הדורש תכנון ותיאום, ישנן תקנות רבות בחוק אשר צריך להקפיד לעמוד בהן.

המלצות

כאשר עוסקים בהובלת בעלי חיים ממקום למקום, ישנן מספר המלצות שחשוב לקחת בחשבון. ראשית, חשוב לזכור לבצע הובלה ידידותית עבור בעלי החיים המובלים, אם לא מסיבות הומאניטאריות (אשר מעוגנות בחוק) אז מסיבות כלכליות: כשבעל חיים שמת כתוצאה משהות בתנאים לא נאותים, משמעות הדבר היא הפסד כספי עבור מקבל השירות, שלעיתים נדרש לספק מספר מדויק של בעלי חיים. המלצה שנייה היא לבצע הובלה קצרה ככל האפשר: גם כאשר מדובר בנסיעה ארוכה, עדיף לבצע אותה ללא הפוגה מתוך התחשבות בבעלי החיים המובלים.

תקנות להובלת בעלי חיים

כאשר דנים בסוגיית הובלת בעלי חיים חשוב לזכור שישנן תקנות המעוגנות בחוק בכל הקשור לתנאים ההומאניטאריים בהם הם מובלים. התקנות הללו כוללות פירוט על דרך ההובלה, והן גם מציגות דרישות אדמיניסטרטיביות מבחינת הרכב והנהג. דוגמאות לחלק מן התקנות הללו הן:

  • דרישה שהרכב המשמש כמוביל יהיה רשום כרכב להובלת בעלי חיים.
  • קבלת אישור מרופא וטרינר להובלת בעלי החיים ממקום למקום
  • הרכב המשמש להובלה צריך להיות בעל שלט שעליו רשום: "הובלת בעלי חיים"

ישנן עוד תקנות רבות שחשוב לעיין בהן טרם ביצוע ההובלה עצמה, וחשוב לזכור שאי עמידה בתקנות הללו גוררת לעונשים מצד המדינה.

ארגונים למען בעלי חיים

עיניהן של הארגונים למען בעלי חיים פקוחות תמיד כלפי כל תאגיד או חברה שהפעילות שלהם עוסקת בבעלי חיים, ולעיתים אף יותר מעיניה של הממשלה. לאור זאת, גם אלו שזכויות בעלי חיים אינן בראש מעייניהם צריכים להקפיד על עמידה בכל התקנות ההומאניטאריות הנדרשות. חשוב גם להכיר בעובדה שהיום ישנם יותר ויותר לקוחות שישימו דגש רב על התקנות ההלו, והם ישתפו פעולה אך ורק עם חברות הובלת בעלי חיים הפועלות על פי התקנות. אך במקום לראות  בארגוני הזכויות "אויבים" פעמים רבות ניתן לשמוע מבין השורות הצעות לייעול, לוגיסטי ומוסרי, היוצאות מפיהם, וכדאי לשתף פעולה בכדי ששני הצדדים ייצאו נשכרים.

ספקים בתחום לוגיסטיקה

אוברסיז קומרס בע"מ
אוברסיז היא החברה הגדולה והמובילה בישראל, בתחום המסופים הרשויים, במסגרת שירותי הלוגיסטיקה הכוללים "מן הנמל עד המדף" מספקת שירותים לוגיסטיים רחבים תחת פיקוח המכס בעלת פריסה ארצית רחבה בסמוך לנמלים במיקומים אסטרטגיים.
עורף הנמל ת.ד 4054 אשדוד 77140
072-3356283
08-8518306
מסועי על מערכות שינוע בע"מ
מסועי על מערכות שינוע מתמחה מזה למעלה מ 30 שנה בתכנון, ייצור, אספקה והתקנה של מערכות שינוע, הרמה, תובלה פנימית, אחסון דינמי וציוד לוגיסטי מתקדם.
מושב בית שערים 30046
072-3356173
050-5335928
יו.די.אס. אינטרנשיונל בע"מ
יו.די.אס. אינטרנשיונל בע”מ עוסקת בייבוא, בשיווק ובמתן שירות לציוד שינוע, הרמה, אחסון ועבודה בגובה. החברה מייצגת בלעדית בישראל כ-20 יצרנים המובילים בעולם בתחומם.
האורגים 36, א.ת. חולון 58858
072-3355580
03-5599811