מערכת MES – ניהול הייצור

ניהול תהליכים עם ייעול והקלה באמצעות אוטומטיזציה

מערכת MES – ניהול הייצור

בדיוק כמו תחומים רבים אחרים בעולם התעשייה, גם תחום הייצור רואה עלייה בדרישות ובגדילה. סטנדרטים שהיו מספקים בעבר מצאו עצמם עם השנים מתחת לתקן, וכעת יש צורך להגיע במהירות לסטנדרט חדש שיעמוד בתקנים העדכניים. הבעיה היא להגיע למצב שבו הדרישות נענות מבחוץ – כלומר, מצדו של הלקוח והשוק אליו אנו פונים – כאשר בד בבד אנו משתדלים לשפר את הרווחיות. החכמה כאן למעשה היא לא לתת לצורך החדש לבוא על חשבון הרווחיות והיעילות. לכן, עליית הדרישות בנוגע לאיכות המוצרים ולמהירות ייצורם דורשת פיתוח מערכת חדשה שתייעל את תהליך פס הייצור. התוצאה היא מערכת  MES – ניהול הייצור.

מערכת  MES – ניהול הייצור

MES הם ראשי תיבות שפירושם Manufacturing Execution Systems. מערכות אלו מייעלות תהליכים שבעבר היו מסורבלים יותר או מורכבים שלא לצורך. מערכת  MES – ניהול הייצור מפחיתה את המרווח שנוצר בין מערכת ה-ERP  (כלומר, המערכת הלוגיסטית) ובין מערכות הייצור השונות. כך נוצרת פעולה רציפה יותר של העברת מידע, שמזרזת את כל תהליכי הייצור ומפחיתה את הסיכוי להיווצרות בעיות במרווחים המיותרים. יתרון נוסף שמאפשרת מערכת  MES – ניהול הייצור הוא צפייה בזמן אמת במגוון רחב של מדדי ייצור: האפשרות הזו מתירה לאחראים לשים לב לתהליכים ברצפת הייצור, ולהגיב אליהם במהירות.

הקלה וייעול מתמיד

השאיפה של מערכות  MES – ניהול הייצור היא לבצע אוטומטיזציה של כמה שיותר תהליכים שניתן לחסוך אותם ממנהלי הייצור והתפעול. לכן, המערכת מתעדכנת עצמאית בפעולות הקשורות למלאי באמצעות אביזרים שונים, כמו קוראי ברקוד ואחרים. בנוסף, מערכת  MES– ניהול הייצור מציבה רף (אשר מוגדר מראש וניתן לשינוי) שלפיו נמדדים המוצרים המיוצרים, ולפיו ייקבע גם האם כל מוצר עומד בסטנדרטים של פס הייצור או לא. בצורה זו, המערכת מאפשרת להעלות את רף הייצור בהדרגה, ולוודא כי המפעל שומר על סטנדרט אחיד לאורך זמן רב, וכי הוא מפיק מוצרים רבים ושונים. המערכת תודיע על ייצור שלא עומד בתקנים, ותאפשר זיהוי וניתוח של מקור הבעיה.

נשארים מקדימה

מפעלים ופסי ייצור עדכניים צריכים תמיד למצוא דרכים חדשות ומתקדמות כדי "להמציא את עצמם מחדש" ולא להישאר מאחור. היום הדרישות רק הולכות ועולות, והמקום לטעויות או למרווחים בהם יכולות להיווצר תקלות הולך וקטן – זאת בזמן שה"עונשים" על אותן טעויות רק גדלים וגדלים. לכן, לכל מפעל ששואף להתפתח בתחומו, מומלץ מאד להתקדם למערכת  MES – ניהול הייצור.

ספקים בתחום אוטומציה מכשור ובקרה

דנבר צבעים וציפויים ישראל בע"מ
דנבר צבעים וציפויים ישראל בע"מ יצרנית מובילה של צבעים, ציפויים, חומרי איטום וכימיקלים לתעשייה, לשוק המוסדי והביתי מעל ל-20 שנה.
בריסל 7 שדרות 8714540
072-3356307
08-9960794
יורוסיל EUROSEAL
יורוסיל מתמחה באבחון ומתן פתרון מקצועי לכל צרכי האחזקה המפעלית בתחום האטימה, הציפויים, שחזור מתכות, ציפויי והגנה קרמיים, שיקומי בטון ומוצרים להגנת הסביבה.
קצנשטיין 3, א.ת. בלובנד חיפה
072-3355619
04-8401360
מיזוגים ורכישות - איתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג
חברת iGlazer עוסקת גם באיתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג/ שיתוף פעולה אחר וזאת בעקבות היכרות רבת השנים (30 שנים)והאמון שנרכש עם אותם אלפי עסקים בענפים השונים בתעשייה.
ת.ד. 1030 ,רעננה 4311001
072-3712463
054-4550557