שימוש בטכנולוגיית Retrofit

שימוש בטכנולוגיית Retrofit

 

במפעל הממוצע קיימות מערכות רבות, וכל אחת יותר מורכבת מהשנייה. לדוגמא, במפעל לייצור מעבדים דרושה מערכת ראשונה הכוללת מכונות מחברות פלסטיק ונחושת ליצירת לוח מודפס; מהן הרכיב עובר למערכת שנייה, שבה המכונות "מלבישות" על הלוח שבבים, נגדים והלחמות שהורכבו מראש במכונה שלישית; ומשם עובר השבב למכונה אחרונה שמבצעת בדיקה ווידוא של איכותו ותקינותו באמצעות לייזר. כמובן שהמערכות גדולות ומורכבות הרבה יותר, וכתוצאה מכך, הן גם יקרות בהרבה. אז איך מפעלים משדרגים את עצמם מבלי לפשוט את הרגל? התשובה היא – טכנולוגיית Retrofit.

 

מה זה Retrofit?

המילה Retrofit לקוחה מהסלנג האנגלי, ואין לה תרגום מוכר בעברית. משמעותה – הוספת טכנולוגיה חדשה או מאפיינים שנוצרו באמצעות טכנולוגיה חדשה, למערכות שנוצרו, או לטכנולוגיה ישנה יותר. התחום נוגע לחיבור בין המערכות, וגם ליצירת התקשורת וגישור על הפערים שבין דורות במערכות טכנולוגיות. קל לחשוב על Retrofit כמו על שדרוג המחשב: אם המעבד ישן, פשוט קונים מעבד חדש. אבל הפעולה הזו נקראת רק "שדרוג", והיא אינה מספיקה. השוני של ה- Retrofit הוא שמערכות חדשות מוטמעות במערכות שלא הוכנו מראש "להכיר" או לתקשר אתן, ולמרות שהתהליך אינו פשוט בכלל, יש לו כמה וכמה יתרונות בולטים שהופכים אותו לכדאי.

היתרונות

כשמשתמשים בשיטת Retrofit, היתרון הבולט ביותר הוא החיסכון הכלכלי: אם המפעל מייצר לוחות למחשבים, ולאחרונה פותחה טכנולוגיית USB  3.0 למשל, אין צורך לקנות או לייצר מכונה חדשה ויקרה, שתצליח לייצר לוחות אם שיעמדו בתקן החדש. כל שדרוש הוא "להתאים" את המכונה המקורית, כך שהיא תבין מהו התקן החדש וכיצד להשתמש בו בתהליך. כמו כן, השיטה גם מאפשרת לייעל את פעילות המפעל בזמן אמת. אין צורך לחכות שנים עד שהמחירים ירדו לשם שדרוג מכונה, וכך קל לעמוד בקצב התפתחות הטכנולוגיה. ולא מדובר רק במכונות ייצור: חשוב להבין כי גם רכב ישן למשל, ללא הגה כוח או חלונות חשמליים, שהותקנו בו כאלו לאחר היציאה מהמפעל – נחמש לרכב שעבר Retrofit.

רטרופיט ירוק

עם תפיסת התאוצה של הטרנד הסביבתי בשנים האחרונות, התפתח גם תת-תחום הפעיל גם בארץ ונקרא "רטרופיט ירוק". התחום אחראי על החלת הרטרופיט על מערכות שאחראיות על חסכון באנרגיה ופעולות אחרות, שתפקידן להיטיב עם הסביבה. שימוש ברטרופיט לצרכים ירוקים מאפשר לחסוך ייצור מיותר, וכן שדרוג מוקדם של מערכות במקום לזרוק אותן.

ספקים בתחום אוטומציה מכשור ובקרה

נידיץ את גלרט בע"מ
נידיץ את גלרט בע"מ, הפועלת כבר משנת 1934 הינה חברה פרטית משפחתית שעיקר עבודתה הוא לייבא ולייצא מתכות אל ברזליות, נחושת, נירוסטה, אביזרים להתקנת מיזוג אוויר, פליז ועוד מכל ולכל ארצות העולם.
הבנאי 38, א.ת. חולון 58856
072-3259107
03-5560472
מיזוגים ורכישות - איתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג
חברת iGlazer עוסקת גם באיתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג/ שיתוף פעולה אחר וזאת בעקבות היכרות רבת השנים (30 שנים)והאמון שנרכש עם אותם אלפי עסקים בענפים השונים בתעשייה.
ת.ד. 1030 ,רעננה 4311001
072-3712463
054-4550557
א.א. נייגר יעוץ וציוד לתעשייה בע"מ
א.א. נייגר מתמחה במתן פתרונות טכנולוגיים מקיפים ומתקדמים לתעשיה, כולל תעשיות הפלסטיק, המיחזור, המתכת, האריזה ועוד. לחברה ידע, ניסיון ומוניטין.
ת.ד. 35, מושב עין איילה 30825
072-3712410
04-6291860