באילו כלי עבודה משתמשים אנשי מקצוע בתחום האחזקה?

אנשי מקצוע בתחום האחזקה עובדים לפעמים כלל מאחורי הקלעים. אך הם מבצעים המון משימות שכל עסק, משרד או בית זקוק להן בכדי להציג חזות נאה, כדי שאיכות החיים תישמר, כדי שכל המערכות והתשתיות יפעלו היטב. בהתקנות, חשמל, מים, הרכבות, תיקונים – אלו כלי העבודה הידניים שבהם משתמשים אנשי מקצוע בתחום האחזקה במשימותיהם השונות.

כך קודחים כהלכה

כלי עבודה שמשמש לעיתים קרובות כל איש מקצוע בתחום האחזקה, השיפוצים, ההרכבות או התיקונים הינו מקדחה מקיטה (כלי כזה). בעזרת הכלי הזה, אפשר (רשימה חלקית): להרכיב מזגנים או להחליף גוף תאורה. לתקן פרגולה או לחבר מדפים. לתלות מאווררי תקרה ולתקן צירים שצריכים לקדוח. לפעמים, נחוצה מקדחה מקיטה גם לביצוע משימות בתחום המנעולנות, למשל פריצה של מנעול שנתקע ועוד דברים רבים נוספים.

כך מבריגים באופן יוצא מן הכלל

כיום, אף איש אחזקה כבר לא מתבסס על מברגים שמעילים בכוח השרירים. לפחות לא כאשר יש צורך לטפל ביותר מאשר בורג אחד קטן. כלי עבודה שבמידה מסוימת משלים את פעולתה של מקדחה מקיטה הינו כמובן המברגה. זהו כלי שאפשר להרכיב בעזרתו צילינדרים ולחזק דלתות חדשות של ארונות. זהו הכלי שמאפשר התקנה של גוף תאורה חדש בתקרה וגם הרכבה של מיטה או תיקון של מדף. מברגה תאפשר לשלוף כל בורג סורר ולמקם ברגים רגילים או ארוכים במיוחד (ג'מבו).

כך מבצעים חיתוך ליטוש והברקה

כלי חיתוך משמשים לפעולות רבות. מספריים, סכין יפנית, מסורים לחיתוך פלסטיק, עץ, אפילו מתכת חשובים מאוד. לכך נוסיף גם כלי עבודה שמאפשרים לאנשי אחזקה לבצע ליטוש והברקה במהירות. כלים אלה נקראים מסור דיסק או מלטשת. בעזרת דיסק אפשר לחתוך ללא קושי ראשי מסמרים תקועים, ברזלים, צינורות, אריחים, קרמיקות. בעזרת ראש מתאים, אפשר להפוך את הדיסק גם למכונת הברקה וליטוש. זה הרבה יותר טוב ומהיר מאשר שימוש בניירות לטש מהסוג הרגיל.

כך מבצעים סימונים הכי ישרים שיש

בעבודות אחזקה נהוג לבצע סימונים על מנת לדעת לחתוך נכון או להתקין ישר מסילות, קונסטרוקציה לקירות גבס ועוד. סרגל ועיפרון יכולים לעזור במקרים מסוימים. כלים הרבה יותר מקצועיים יכולים לספק תוצאות מדויקות בקלות ודיוק מרביים. פלס מאפשר שמירה על איזון למשל בהרכבת משטח עבודה או תיקון. מכשירי לייזר חכמים מאפשרים לסמן נקודות על הקירות, הרצפה או התקרה, בצורה ישרה או בזוויות נבחרות.

כך מבצעים חציבות ביעילות

בתחום האחזקה, לפעמים צריך לבצע חציבה בקיר. חציבה בקיר לבנים או אפילו בבטון. כלי שנקרא פטישון מאפשר ביצוע פעולות הדומות למקדחה, אך בצורה יותר חזקה ובהיקפים גדולים. יש פטישונים שמתאימים גם לחציבה בבטון ויש שפחות מתאימים לכך (כלים יותר קטנים ונטענים). בעזרת פטישון אפשר לחצוב קירות ורצפות, לצורך חידוש תשתיות, החלפת צנרת, העברת חיווט.

כך פותחים צינורות ומטפלים בסתימות או מטפלים בחשמל

לאנשי אחזקה יש עוד המון כלי עבודה, שמתאימים למשימות שונות. לצורך ביצוע עבודות אינסטלציה ותחזוקה של קווי מים או ביוב, יש צורך בכלים לפתיחת צינורות. מפתח שוודי ומפתחות אחרים, פליירים וג'בקות ועוד מיני תופסנים. לסילוק סתימה, אפשר להשתמש לא רק בפומפה אלא גם בכלים על בסיס קפיצים גמישים.
עבור טיפול ותחזוקה בחשמל יש צורך בכלים ייעודיים, חלקם מבודדים. יש ציוד בדיקה שיכול לזהות רמה של מתח חשמלי ויש טסטרים ומכשירים חדים שנועדו לחשוף קצוות של חוטי חשמל. כמובן, לא כיסינו בזאת את כל סוגי הכלים שמשמשים אנשי מקצוע בתחום התחזוקה, אבל הענקנו לכם הצצה יפה לתחום זה.

ספקים בתחום אספקה טכנית

שיר טכנוטרייד בע"מ
שיר טכנוטרייד בע"מ מספקת פתרונות טכניים במגוון רחב של תחומים בענפי התעשייה, ציוד לעבודות עפר, מפעלי תעשייה, מחצבות ומכונות קידוח לענף התשתיות.
החופר 34, ת.ד. 1905 א.ת. חולון 5811801
072-3264313
03-5501440
גפן שירותי אלקטרוניקה בע"מ
מעבדת גפן שירותי אלקטרוניקה (GES) היא מהוותיקות והמקצועיות בארץ לשירותי כיול, תיקון ובדיקה עבור חברות הפועלות בענף היי-טק.
הסיבים 30, פתח תקווה 4951169
072-3355124
052-8529679
לרית מדידות בע"מ
לרית מדידות בע"מ הוקמה בשנת 1990 במטרה לייצר מתמרי עומס (LOAD-CELLS) ומערכות למדידת כוח. לרית מתמחה בתכנון ובייצור מתמרי כוח ייחודיים וכן בשיווק ציוד ומכשור מדידה ובקרה לענף התעשייה.
הסדנא 13, א.ת. רעננה
072-3263735
09-7444610