קפיצים

יתרונות בשימוש בקפיצים בפיתוחים הנדסיים

קפיצים

קפיצים, קטנים ככל שיהיו מהווים את הבסיס כמעט לכל פיתוח הנדסי של העשורים האחרונים. הקפיצים הם חלק בלתי נפרד משוק התעשייה הצבאית, תחום האלקטרוניקה ומגוון רחב של תחומים נוספים. באמצעות אנרגיה פוטנציאלית אלסטית, מאפשרים הקפיצים גמישות רבה בתנועה, תוך קידום התשתית התעשייתית.

מבנה ומאפיינים

הקפיץ מבוסס על העיקרון הפיזיקלי חוק הוק, המקנה לקפיץ את האפשרות לשנות את אורכו תוך הימתחות כתוצאה מלחצים המופעלים על ידי כוח חיצוני. הקפיצים המשמשים את מרבית התעשיות מתחלקים לכמה סוגים עיקריים, ביניהם:

קפיץ המתיחה אשר מתנגד לכוח המופעל עליו. הקפיץ נמתח בעת משיכה של קצהו ומפעיל אנרגיה פוטנציאלית.
קפיץ הלחיצה המתנגד לכוח הלחיצה המופעל עליו. בעת משיכה הקפיץ מתחיל להתכווץ ובכך מאפשר הפקת אנרגיה פוטנציאלית.
קפיץ פיתול, אשר מקבעים בקצהו האחד ומפעילים ללחץ בצדו השני גורם לקפיץ להתכווץ והפעיל אנרגיה פוטנציאלית.
קפיץ ספירלה המבוסס על התנגדות לתנועה סיבובית.

יתרונות

היתרונות שיש לקפיצים להציע מאפשרים לנו לשמור על רמת הבטיחות הגבוהה שאנו זקוקים לה בעת עבודה בסביבה רגישה, הן מבחינה הנדסית והן מבחינה ביטחונית. לראייה, קפיצים משמשים כאמצעי זהירות שנועד מניעה של בריחת גזים או נוזלים מסוכנים לסוגיהם המהווים סכנה בריאותית. בחדרים שנפלטים בהם גזים תעשייתיים המזיקים לבריאות, ברגע שהקפיץ מגיב באופן יעיל הוא מסייע במניעה של בריחת גז או כל רעל אחר. מיותר לציין שגמישותם הרמה של הקפיצים מאפשרת לנו מרחב תמרון יעיל במתיחתם והחזרתם לגודלם הטבעי – ללא יצירת בלאי. כמובן שגם הקפיצים המשמשים את הגופים התעשייתיים מיוצרים מפלדת אל חלד, דבר שמונע היווצרות חלודה, היווצרות של תקלות וזיהומים שונים. מדובר ביתרונות מהותיים אשר מקנים לו מעמד של כבוד בכל הנוגע לשירות תעשייתי.

אסור לשכוח

יש אלמנטים מרכזיים שאסור להתעלם מהם בעת בחירת הקפיץ הראוי: קוטר, חומרי הגלם, אורך, מספר וכמות רכיכות, ציר וקדח ילוו את תהליך הבחירה על מנת להבטיח את השימוש המתאים ביותר. החשיבות של התאמת הקפיצים הקריטיים והיעילים ביותר עבור כל פרויקט הינה מכרעת, ומצריכה תכנון עם בעל מקצוע שיכול להתאים את הקפיצים היעלים ביותר בהתאם לדרישות שנסקרו. כיום ישנן אפשרויות חדשניות לפיתוחים בעולם הקפיצים לתעשייה, וניתן למצוא – גם בארץ – קפיצים מחומרים מיוחדים דוגמת Hastelloy, Cooper Beryllium ו- Algeloy. כמו כן, ישנם מפעלים שמציעים סגסוגת ייחודית וייעודית למפעלים ספציפיים, בתיאום ושיתוף היצרנית עם מהנדסי המפעלים השונים.

ספקים בתחום אוטומציה מכשור ובקרה

אל חמה מכשירים
החברה מתמחה בשיווק המוצרים הבאים: בדיקות ובקרת איכות מיים ונוזלים, משאבות פריסטלטיות, מכשור למעבדות מדעי החיים,כימיה,ביוכימיה המים שפכים,מיקרוסקופיה,מיקרוביולוגיה,תקני איכות סביבה,
קיבוץ מבוא חמה 12934
072-3263784
04-6764521
גפן שירותי אלקטרוניקה בע"מ
מעבדת גפן שירותי אלקטרוניקה (GES) היא מהוותיקות והמקצועיות בארץ לשירותי כיול, תיקון ובדיקה עבור חברות הפועלות בענף היי-טק.
הסיבים 30, פתח תקווה 4951169
072-3355124
052-8529679
דב מעבדה להבטחת איכות המוצר
דב מעבדה להבטחת איכות המוצר מספקת שירותי מדידות מדויקות, בקרת איכות, שרותי הנדסה תכנון, פיתוח וייעוץ, כיול בחינות מכלולים ותתי מכלולים, בחינות אלקטרוניות וחשמליות אלקטרו אופטיות, בחינת נשק קל, כבד ושרותי מעבדה פיסיקליים.
הנס מולר 33, א.ת. קרית ביאליק
072-3356959
050-5307461