מזגנים עיליים

מזגנים עיליים – טכנולוגיה פשוטה ומתוחכמת למפעל

מזגנים עיליים

מזגנים עיליים הם שם כולל לכל אותם מזגנים התלויים על חלקו העליון של קיר בתוך חלל סגור. מזגנים עיליים נפוצים מאוד כיום בשוק הפרטי ובתעשייה, כך שלמעשה כמעט ולא ניתן למצוא היום חלל שלא מותקן בו מזגן עילי. במשך השנים יוצאים לשוק דגמים שונים של מזגנים עיליים, חכמים יותר ויותר וזאת במטרה להקל על אורח חיינו ואף לספק פונקציה מערכתית מסוימת על ידי מיקומם בחללים של בתי ייצור.

מה חשוב לדעת?

ישנם מספר אלמנטים שחשוב לבדוק שהם אכן קיימים בבואנו לבחור מזגנים עיליים למפעל, ואף באיזו רמת איכות הם מתקיימים. אלמנטים אלו הם:

  • דירוג אנרגטי
  • תפוקה בקירור
  • תפוקה בחימום
  • סוג הדגם והתאמתו לחלל
  • תו תקן

קיומם של האלמנטים הללו ברמה גבוהה ואיכותית הוא בעל חשיבות גבוהה מאד.

תוספים וחידושים

כפי שכבר נאמר, דגמים חדשים ומתוחכמים של מזגנים עיליים מיוצאים לשוק בכל עת. כיום ניתן לראות מזגנים המכילים חידושים רבים, אשר מטרתם לספק שליטה רבה יותר בכל הנוגע לוויסות הטמפרטורות:

  • מערכת בקרת טמפרטורה למספר חללים שונים
  • שלט רחוק הפשוט לתפעול
  • טיימר לכיבוי והפעלה אוטומטיים
  • תצוגת אייקונים נוחה וברורה

ועוד חידושים רבים אשר הופכים עם הזמן להכרחיים ואלמנטאריים בתעשייה.

 דרישות ותפקוד

לכל מפעל יש דרישות שונות בכל הקשור למזגנים: יש שידרשו מן המזגן שלהם קירור יעיל וחכם, או כאלה שאף יצטרכו מזגן שיש בכוחו לעבוד 24 שעות ביממה, ומנגד ישנם מפעלים הזקוקים למזגנים לקירור או לחימום רק בתוך חללים מסוימים. במילים אחרות, למפעלים יש דרישות שונות מן המזגנים בהם הם עושים שימוש, ותפקוד טוב ויעיל נמדד במענה שניתן על אותן דרישות, כמובן גם כאשר מדובר במזגנים עיליים.

חשיבות

חשיבותם של מזגנים עיליים נובעת מתוך הדרישות שצוינו. בית ייצור לדוגמה, המכיל חללים עם מכונות שפועלות 24 שעות ביממה ונדרשות לקירור תמידי של 24 שעות, זקוק למזגן עילי שיוכל לעמוד בדרישות הללו –  אחרת מדובר במצב מסוכן שעלול לגרום להפסדים עצומים, או חלילה לאסון. חשוב לזכור כי שחשיבותם של מזגנים איכותיים שכזה נמדדת בשירות שאלה מעניקים למשתמשים בהם (המפעלים), שירות שייקבע את שיעור הצלחת המפעל מבחינת הטמפרטורה הנכונה לפס הייצור, כמו גם ויסות טמפרטורה נכונה לעובדי המפעל, כך שיוכלו לעבוד בצורה הנוחה והיעילה ביותר.

ספקים בתחום מיזוג אוויר קירור חימום ואיוורור

אל חמה מכשירים
החברה מתמחה בשיווק המוצרים הבאים: בדיקות ובקרת איכות מיים ונוזלים, משאבות פריסטלטיות, מכשור למעבדות מדעי החיים,כימיה,ביוכימיה המים שפכים,מיקרוסקופיה,מיקרוביולוגיה,תקני איכות סביבה,
קיבוץ מבוא חמה 12934
072-3263784
04-6764521
חן בקרת אקלים בע"מ
חן בקרת אקלים בע"מ מספקת מענה לבעיות אוורור ושאיבה של גזים רעילים, עשן פסולת ואבק. מייעצת, מתכננת, מייצרת ומרכיבה מגוון מערכות בתחום האיוורור
הנחשון 11, א.ת. סגולה פתח תקוה 49104
072-3355369
03-9311948
אמפרוקו בע"מ
ציוד ניטור סביבתי, היגיינה בטיחותית סביבתית, מכשור ניטור תהליכים לתעשייה, מעבדות, מכוני מחקר וחקלאות. מייצגים יצרנים אמריקאים, אירופאים ויפניים
ת.ד. 730, א.ת. דרומי אשקלון 78107
072-3252027
08-6718187