בקרת מבנים ומיזוג אוויר

בקרת מבנים ומיזוג אוויר – יותר ממזגן מתוחכם

בקרת מבנים ומיזוג אוויר

כל פרסומת בטלוויזיה שמראה לנו מזגן פשוט וזול, מנסה לנפח את שמו ולקרוא לו בשם "מערכת בקרת אקלים". גם ברכב הפרטי, מערכת המיזוג נקראת "בקרת האקלים". אבל מלבד השם המרשים, יש מרחק רב בין "בקרת אקלים" לבין המיזוג שהמערכת מעניקה בפועל. אין הכוונה שצריך להתחיל לחפש מערכת בקרת אקלים בשביל הדירה, אבל צריך להבין מהי אותה מערכת בקרה. בתעשייה ובעולם התעשייתי, בקרת מבנים ומיזוג אוויר משתמשת במערכות מורכבות ומתוחכמות שמתאימות בהרבה למינוח "בקרת אקלים". המערכות האלו מאפשרות שליטה גדולה הרבה יותר על הטמפרטורה, ולעתים אף על מאפיינים מתקדמים יותר באקלים.

הרמה הפשוטה ביותר

הדרגה הפשוטה של רכיבי בקרה כאלו, מוכרת לכל מי שהיה בבניין משרדים או בבניין תעשייתי כלשהו לצורך העניין. מדובר בפאנל המוכר והפשוט שלא נותן יותר מדי אפשרויות: בדרך כלל, יש בו תרמוסטט שמאפשר קביעת טמפרטורה, מצב פעולה וגם בקרה על עוצמת הפעילות. מערכות יותר מתוחכמות בדרגה זו יכולות להיות אחראיות גם על וונטילציה, כלומר על הכנסה והוצאה של אוויר וניטור האוויר, כמו מינון של רמות חומרים שונים בו בכל רגע נתון. כל אלו נחשבות למערכות אוטומטיות, כי מלבד דרישה של המשתמש, הן פועלות באופן אוטונומי, זאת בניגוד למערכות מתקדמות יותר שדורשות הוראות רבות יותר ממפעיל אנושי.

הרמה המתקדמת

הרמה הבאה של מכשירי בקרת מבנים ומיזוג אוויר מכניסה את אפשרות התכנות לתערובת. מבנים מסוימים דורשים יותר מאשר קביעת הטמפרטורה בחלל, ורמה זו נקראת מיזוג אוויר בלבד: מקומות כאלו לרוב מכילים חומרים רגישים למאפיינים באקלים. מערכות בקרה מתקדמות מאפשרות שליטה גם על לחץ כניסת האוויר, זרימת האוויר בחדר, מדידת וויסות איכות האוויר על פי מדדים שונים ובקרת אנתלפיה. בנוסף, הם ניתנים לתכנות ולא מגיעים רק עם סט תכונות מתוכנתות מראש. הדבר מאפשר להם גמישות גדולה יותר, וורסטיליות שנחוצה לעסקים מתקדמים.

הרמה המתקדמת ביותר

הרמה המתקדמת ביותר של מערכות בקרת מבנים ומיזוג אוויר מזכירה מאוד את האפשרויות המגוונות שמציעות המערכות מהפסקה הקודמת: ההבדל הוא שבמערכות פחות מתוחכמות, יהיו פונקציות מוגדרות מראש שאותן ניתן להתאים אישית. אלה ועוד, מערכות יותר מתוחכמות יגיעו עם קוד פתוח יותר, ויאפשרו גם יצירת פונקציות מאפס. אפשרות זו נותנת חופש למתכנתי המערכות, והיא מאפשרת התאמה מדויקת להפליא לכל מבנה ומבנה ולכל צורך שנוצר. כמו כן, היא מאפשרת יצירת שינויים דינמיים בהתאם לצרכים השונים ולשלבי הייצור, למשל.

ספקים בתחום מיזוג אוויר קירור חימום ואיוורור

מיזוגים ורכישות - איתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג
חברת iGlazer עוסקת גם באיתור מפעלים, חברות ועסקים למכירה/רכישה/מיזוג/ שיתוף פעולה אחר וזאת בעקבות היכרות רבת השנים (30 שנים)והאמון שנרכש עם אותם אלפי עסקים בענפים השונים בתעשייה.
ת.ד. 1030 ,רעננה 4311001
072-3712463
054-4550557
חן בקרת אקלים בע"מ
חן בקרת אקלים בע"מ מספקת מענה לבעיות אוורור ושאיבה של גזים רעילים, עשן פסולת ואבק. מייעצת, מתכננת, מייצרת ומרכיבה מגוון מערכות בתחום האיוורור
הנחשון 11, א.ת. סגולה פתח תקוה 49104
072-3355369
03-9311948
פלטק מערכות קירור ומיזוג
חברת פלטק מתמחה, מזה שנים רבות, במתן שירותי תיקון ואחזקה של מזגנים ומערכות קירור ומיזוג למגזר העסקי והתעשייתי, כמוכן, פלטק מתמחה בתכנון ובניית חדרי קירור והקפאה.
פנקס 4, ראשון לציון
072-3356760
03-6345862