מגופים

מגופים – ויסות הזרימה תוך שמירה על עמידות

מגופים

כיום, ניתן למצוא מגופים בתעשיות שונות, החל מתעשיית הטיפול במים, דרך מתן מענה לצרכי השקייה ועד כיבוי אש ואינסטלציה. עבור כל צורך כזה, מיוצרים מגופים שונים, בטכנולוגיה ייחודית ומחומרים יעודיים. בחירת המגוף הנכון היא ערובה לפעילות תקינה של קו הייצור או של מערכת ההידראוליקה שלכם. בנוסף, בגלל הסוגים הרבים של המגופים שניתן למצוא היום, קל ללכת לאיבוד ולבחור בדגם שלא יתאים לדרישותיכם או להיפך – שיהיה משוכלל מדי ויקר מדי בשביל הצרכים שלכם. לשם כך ערכנו כאן רשימה קצרה ומתומצתת של סוגי המגופים הרצויים על פי השימוש שלהם והחומרים המיוחדים מהם הם עשויים.

מגופים לתעשיית טיפול במים

תעשיית הטיפול במים משתמשת בעיקר במגופי פרפר או במגופים אל חוזרים. אלו מאפשרים מעבר חד צדדי של הנוזלים מצד אחד של המערכת לצדה השני. מגופי הפרפר מופעלים בדרכים שונות, בהתאם לעומס העבודה המועמס עליהם. מגופים קטנים יחסית יופעלו בעזרת ידית מתאימה, בעוד שמגופים גדולים יותר ייעזרו בכוח פנאומטי או שיהיו חשמליים ואוטונומיים לחלוטין. מערכות גדולות, כאלו שפועלות בלחץ של עד PN25, יזדקקו להפעלה חשמלית. זה גם יאפשר לפעולה אוטונומית של החלק הזה במערכת.

מגופים לצרכי השקייה תעשייתית

מגופים אלו יהיו או מגופי פרפר, עליהם פירטנו קודם לכן, מגופים אל חוזרים או הידראוליים. המגופים ההידראוליים החדשים פועלים בטכנולוגיה שפותחה באחרונה. הם מורכבים משלושה חלקים בסיסיים: הגוף, הכיסוי והדיאפרגמה. החידוש הוא ייתור הצורך בקפיצים, מה שמבטיח פיזור אחיד של הלחץ באזור האטימה. הלחץ האחיד מונע מהדיאפרגמה מלהתעוות ומאפשר חיי עבודה ארוכים יותר. המגופים ההידראוליים החדשים מכילים הרבה פחות חלקים נעים, מה שהופך אותם לעמידים הרבה יותר ולבעלי נטייה נמוכה יותר לתקלות.  בזמן שזרמים חלשים מאפשרים זרימה אחידה וויסות לחץ מדויק, זרמים חזקים ניתן להכיל תחת לחץ נמוך מאוד. מגופים אלו זמינים בקוטר שבין DN25 לבין DN350.

מגופים לצרכי מיזוג אוויר ואינסטלציה

גם כאן השימוש הוא לרוב במגופי פרפר, אל חוזרים או בהידראוליים. אך ישנה חשיבות גם לבחירת המגופים למדידת הלחץ. מגופי מדידת לחץ חדשים כוללים גם הם מספר חלקים נעים קטן יותר, ומאפשר חיי עבודה ארוכים משמעותית, הכלת זרימה מאסיבית, התנגדות קטנה ביותר ודיוק מירבי במדידה. חשוב לשים לב שלצרכי אינסטלציה או מיזוג אוויר אין צורך במגוף עמיד לפגיעות אבנים ועשבים, כיוון שאלו יקרים יותר משמעותית ומיועדים לשוק ההשקייה והטיפול במים.

ספקים בתחום איכות הסביבה וטכנולוגיות מים

לירד טכנולוגיות בע"מ
לירד כימיקלים עוסקת ביבוא ושיווק של פחם פעיל. חומרים אילו משמשים כמצע סינון לטיהור גזים ונוזלים. נציגים של Jacobi Carbons Ab משבדיה
אברהם בומה שביט 1 (יחידה D115) ראשון לציון 7559914
072-3355824
03-6817886
פי.אס.אי. אקולוגיה בע"מ
פי.אס.אי אקולוגיה בע"מ הוקמה כחברה ייעודית לנושא הפחים המוטמנים. היתה הראשונה להכניס לשימוש את רעיון הפח המוטמן לארץ.
הבנים 6, אשדוד 77444
072-3357690
08-8540967
אקוטופ בע"מ
אקוטופ הינה חברה הנדסית שנוסדה בשנת 1994, המפתחת ומייצרת פתרונות להשבחת מים, דלק ואיכות הסביבה לתעשייה ומוסדות.
הבנאי 1, ת.ד 710, כרמיאל 21616
072-3259134
04-9888185